لزوم انجام فعالیت‌های معنوی با محوریت قرآن برای پیشگیری از وقوع جرم
کد خبر: 2611645
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
شمس تأکید کرد:

لزوم انجام فعالیت‌های معنوی با محوریت قرآن برای پیشگیری از وقوع جرم

گروه اجتماعی: مشاور فرهنگی قوه قضائیه‌ مشکلات جامعه امروز را ناشی از دوری افراد از معنویت دانست و عنوان کرد: ما باید برای رفع این موضوع، معنویت را در زندان‌ها گسترش دهیم که بدین منظور، گسترش فعالیت‌های قرآنی در زندان‌ها در دستور کار قرار گرفته‌ است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، علی شمس، مشاور فرهنگی قوه قضائیه، صبح امروز، چهارم آذرماه در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن کارکنان مرد و پنجمین دوره مسابقات قرآن سربازان وظیفه زندانهای سراسر کشور در مشهد گبا اشاره به اینکه همواره در مسائل فرهنگی فراز و نشیب‌های فراوانی وجود داشته است، عنوان کرد: در این راستا تلاش کرده‌ایم به بودجه‌های فرهنگی توجه بیشتری شود.

وی با بیان اینکه عمده کسانی که وارد زندان می‌شوند افرادی هستند که از معنویت دور شده‌اند و به جرم کشیده شده‌اند، مشکلات امروز جامعه را ناشی از دوری افراد از معنویات دانست و گفت: ما باید برای رفع این موضوع، معنویت را در زندان‌ها گسترش دهیم که بدین منظور، گسترش فعالیت‌های قرآنی در زندان‌ها در دستور کار قرار گرفته است زیرا ما اگر بتوانیم آیات قرآن را در دل تمام زندانیان وارد کنیم کمتر کسی مجدد به زندان باز‌می‌گردد.

مشاور فرهنگی قوه قضائیه درباره تأثیرات برنامه‌های اصلاحیه این قوه در زندان‌ها گفت: در جاهایی که کار اصلاح و تربیت انجام می‌شود میزان بازگشتی‌ها به زندان به دو درصد می‌رسد هرچند که ما در آغاز این برنامه‌ها شاهدیم در نمازخانه‌های زندان افراد کمی از زندانیان حضور می‌یابند اما هنگامی که این کلاس‌ها برگزار می‌شود، تعداد نمازگزاران افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه در سال‌های آغازین دهه 70 مدیر‌کل زندان‌های استان خراسان بوده است درباره تاثیرات بین‌المللی فعالیت‌های اصلاحی اظهار کرد: در بازه زمانی سال‌های 72 تا 73 رئیس دیوان عالی کشور پاکستان از زندان‌های استان خراسان بازدیدی را انجام داد، در این بازدید هنگامی که وی از بندهای زندان بازدید می‌کرد متوجه شد که در آنجا زندانیان مشغول تلاوت قرآن هستند.

شمس در ادامه ابراز کرد: هنگامی که رئیس دیوان عالی کشور پاکستان قصد بازگشت به کشورش را داشت در بین خبرنگاران گفت: ما باید در امر تربیت زندانیان از جمهوری اسلامی ایران الگوبرداری کنیم.

captcha