جشن تكليف نقشی مهم در حفظ نظام تربيتی و اجتماعی جامعه اسلامی دارد
کد خبر: 2441511
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۱

جشن تكليف نقشی مهم در حفظ نظام تربيتی و اجتماعی جامعه اسلامی دارد

گروه اجتماعی: فرماندار نهبندان عنوان کرد: جشن معنوی و فرهنگی تكليف در حقيقت نقشی مهم و اساسی در حفظ نظام تربيتی و اجتماعی جامعه اسلامی دارد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خراسان جنوبی، محمدمهدی عظيمی، فرماندار نهبندان، روزگذشته، دهم آبان‌ماه در مراسم برگزاری جشن تكليف 210 دانش‌آموز دختر نهبندانی گفت: جشن تكليف در واقع پای نهادن دختران و پسران مكلف در راه ايمان، تعالی و سعادت است.
عظيمی با بيان اينكه برگزاری اينگونه جشن‌های خاطره‌انگيز برای دانش‌آموزان سبب تقويت روحيه معنوی آنها می‌شود، افزود: در ميان انجام اقدامات و برنامه‌های تربيتی متناسب با زمان بلوغ و مكلف شدن دانش‌آموزان هيچگونه اقدامی همانند برگزاری جشن تكليف برای آنان مؤثر و جذاب نيست و اين جشن معنوی و فرهنگی در حقيقت نقشی مهم و اساسی در حفظ نظام تربيتی و اجتماعی جامعه اسلامی دارد.
وی با اشاره به اينكه برترين و مهم‌ترين اثرگذاری جشن تكليف، ايجاد خاطره‌ای شيرين و معنوی در اذهان مكلفان اعم از دختر و پسر به شمار می‌آيد، تصريح كرد: خاطراتی كه از جشن تكليف برای دختران و پسران باقی می‌ماند می‌تواند در آينده نقش هدايت و راهنما را برای آنان ايفا كند.
فرماندار نهبندان با بيان اينكه امروزه دشمن برای براندازی اسلام و قرآن جنگ نابرابر نرم را تدارك ديده و هدف اصلی آنان نسل جوان جامعه است، گفت: خانواده و مدرسه در كنار هم بايد درصدد آشنايی هر چه بيشتر دانش‌آموزان با فرهنگ‌های اصيل اسلامی از قبيل نماز و قرآن باشند.
عظيمی با بيان اينكه در سنگر تعليم و تربيت معارف و ارزش‌های اسلامی بايد به دانش‌آموزان به نحو احسن آموزش داده شود، خاطرنشان كرد: برای مقابله با توطئه‌های دشمن در جنگ نرم بايد فرهنگ‌های نماز، حجاب، عفاف و قرآن در بين نسل سوم و چهارم انقلاب ترويج و اشاعه شود كه تبيين اين فرهنگ‌ها يكی از نيازهای ضروری جامعه است.
وی در ادامه از مكلفان خواست كه در هر برهه از زمان رعايت حجاب، عفاف و نماز اول وقت و جماعت را از ياد نبرند كه ارزش انسان در دنيا و آخرت رعايت معنويات و دستورات الهی و شخصيت معنوی است.
captcha