برگزاری سمينار «بررسی نسخه‌های قديمی قرآن» در يمن
کد خبر: 2131358
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۴

برگزاری سمينار «بررسی نسخه‌های قديمی قرآن» در يمن

گروه بين‌الملل: سمينار «بررسی نسخه‌های خطی قديمی قرآن كريم» ديروز، نهم خرداد‌ماه، به همت بخش نسخ خطی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی يمن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی marebpress، اين سمينار با عنوان «نسخه‌های قديمی قرآن؛ نشانه‌ای از آيات الهی برای حفظ قرآن» برگزار شد و در آن مباحثی در زمينه نسخه‌های خطی قرآن كريم مورد بررسی قرار گرفت.
حاضران در سمينار يمن عنوان كردند: قدمت برخی نسخ خطی قديمی قرآن كريم به قرون اوليه هجری بازمی‌گردد و هم‌اكنون تعداد زيادی از اين نسخه‌ها در يمن نگهداری می‌شود.
همچنين، ارائه گزارشی از نسخ قديمی قرآن كشف‌شده در مسجد جامع يمن و روند مرمت، مستند‌ و آرشيو كردن اين نسخه‌ها از مباحث مورد بررسی در سمينار ديروز يمن بود.
در ادامه سمينار نيز تاريخچه نسخ خطی قرآن مسجد جامع يمن مورد بررسی قرار گرفت و تأكيد شد: در اين نسخه‌ها غير از آيات قرآن، نمايی از قبة‌الصخره و مسجد جامع اموی نيز به تصوير كشيده شده است.
آشنايی با روند كشف نسخ‌ خطی قرآن مسجد جامع يمن و ارزش هنری اين آثار كه از قرن‌ها پيش تاكنون به عنوان نسخ خطی اصل و نفيس در اين كشور نگهداری می‌شود؛ از ديگر مباحث مورد بررسی در اين سمينار بود.
captcha