كارگران از جايگاه بالايی در جامعه اسلامی برخوردار هستند
کد خبر: 1912399
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۹

كارگران از جايگاه بالايی در جامعه اسلامی برخوردار هستند

گروه سياسی و اجتماعی: كارگران بالاترين جايگاه را در جامعه اسلامی دارند و بايد توجه ويژه‌ای به حقوق كارگران شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمين «علی رضايی»، امام جمعه بيرجند پنجم ارديبهشت‌ماه سال 89 در مراسم ديدار از تشكل‌های كارگری و كارفرمايی گفت: دليل نامگذاری اين روز به روز جهانی كارگر اين است كه در جوامع غيرانسانی كه حق و حقوق كارگر را رعايت نمی‌كردند، حركت كارگری انجام شد و كارگران توانستند بخشی از حقوق خود را بگيرند.
وی افزود: جامعه‌ای به حقوق كارگر احترام نگذارد جامعه‌ای عاقل نيست و در نظام حقوق اسلامی بايد تمام اقشار جامعه كار كنند و هر روز حق و حقوق كارگران را ادا كنند.
امام‌جمعه بيرجند ادامه داد: خدا آنچه را كه در آسمان و زمين است را در اختيار مردم قرار داده است كه به آباد كردن زمين بپردازند و نوآوری در كار داشته باشند.
حجت‌الاسلام رضايی خاطرنشان كرد: مسئولان و كارفرمايان بايد اجازه نوآوری و ابداع را به كارگران بدهند و تكنولوژی روز را جهت آبادن كردن زمين به‌كار برند.
همچنين «عابدين محمدی»، رييس اداره كار و امور اجتماعی خراسان جنوبی نيز در اين مراسم گفت: حدود 112 تشكل كارگری و كارفرمايی در استان داريم كه تعداد 91 تشكل آن كارگری و 19 شورای اسلامی كارگری داريم كه 50 نفر در آن مشغول به كار هستند.
وی افزود: در اداره كار و امرو اجتماعی بحث كارگری و كار توليدی از اهميت بالايی برخوردار است كه در اين زمينه سعی شده بين كارگران و كارفرمايان تعاملی ايجاد شود كه به نفع كارگر و كارفرما توجه شود.
«محمدی»، رييس اداره كار و امور اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: منافع كارفرما و كارگر با يكديگر گره خورده‌اند و اگر بين آن‌ها تعامل ايجاد نشود، منافع هيچ كدام از آن‌ها تأمين نخواهد شد.
محمدی با اشاره به برنامه‌های هفته كارگر خاطرنشان كرد: ديدار جمعی از كارگران با استاندار و امام جمعه بيرجند، همايش تجليل از كارگران نمونه درميان و سربيشه، همايش تجليل از كارگران نمونه استان، ديدار جمعی از كارگران نمونه با مقام معظم رهبری از جمله اقدامات اين سازمان در روز كارگر و خلاقيت است.
captcha