لذت انس با قرآن جایگزین دیگری ندارد
کد خبر: 1476240
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۱
حجت‎الاسلام متین:

لذت انس با قرآن جایگزین دیگری ندارد

گروه اندیشه: نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با تأکید بر این‌که لذت ارتباط با خداوند متعال و انس با قرآن، هیچ جایگزین مشابهی ندارد، گفت: حلقه مفقوده زندگی امروز مردم، سخن گفتن با خداوند متعال و ارتباط با قرآن کریم است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، حجت‎الاسلام علی متین، نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان روز گذشته، اول آذر در مراسم افتتاحیه دوره تربیت معلم عمومی قرآن کریم در دارالقرآن‌الکریم زنجان، گفت: نبود معرفت و شناخت از فعالیت‌های خیری که افراد به صورت رزومره انجام می‌دهند، از مشکلات جامعه دینی است، چراکه نداشتن معرفت، سبب می‌شود تا افراد نتوانند فعالیت خود را به گونه‌ای تبیین کنند که در دیگران نیز انگیزه و رغبت انجام فعالیت مورد نظر را به وجود آورد.
وی افزود: مسلمانان آن طور که باید با قرآن ارتباط ندارند و قرآن گمشده زندگی آنان نیست و در واقع به دلیل این‌که جایگاه واقعی قرآن به خوبی در بین مردم تبیین نشده است، می‌توان گفت که این کتاب الهی در زندگی فردی مردم مهجور مانده است.
نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان تأکید کرد: حلقه مفقوده زندگی امروز مردم که معمولاً برای یافتن این حلقه جایگزین‎های مختلفی به کار می‌برند، سخن گفتن با خداوند متعال و ارتباط با قرآن کریم است.
حجت‌الاسلام متین با تأکید بر این‌که لذت ارتباط با خداوند متعال و انس با قرآن، هیچ جایگزین مشابهی ندارد، یادآور شد: اگر این لذت وارد زندگی تک‌ تک مسلمانان شود دیگر در جامعه شاهد گناهانی مانند حسد، دروغ و حرص نخواهیم بود.

شهدا جان خود را به ازای بهشت برین فدا کردند
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: خداوند متعال انسان‎ها را به پرستش خود و سخن گفتن با او دعوت کرده است و در این عبادت لذت بی‌نظیری وجود دارد ولی متأسفانه افراد به دلیل گناه کردن، لذت واقعی سخن گفتن با خداوند سبحان را نمی‎چشند.
در ادامه این مراسم، ولی‌الله رحیمی، مدیر مؤسسه دارالقرآن‌الکریم زنجان اظهار کرد: شهدا با خداوند متعال معامله و جان خود را در راه جهاد انفاق کردند و در واقع به تعبیری، خداوند سبحان جان آنها را در ازای بهشت خریداری کرد و به همین جهت است که همواره نگاه به شهدا، نگاه مقدسی است.
وی در پایان تصریح کرد: اولین معلم خداوند سبحان و دومین آنها انبیاء الهی هستند، لذا معلمان قرآن در مسیری انبیایی قدم برداشته‌اند ولی در این راستا باید هوشیار باشند که فریب شیطان را نخورند، چراکه تاریخ اسلام نشان داده است که کسانی که مراقبت نبوده‌اند، راه مستقیم را گم کرده و تنها مانده‌اند.

captcha