کتاب «آسیب‌شناسی مراسم عاشورا» در کردستان تدوین شد
کد خبر: 1474883
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۱

کتاب «آسیب‌شناسی مراسم عاشورا» در کردستان تدوین شد

گروه هنر: معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به نیاز مبرم به آسیب‌شناسی مراسم عزاداری‌های محرم گفت: کتاب آسیب‌شناسی مراسم عاشورا با تأکید بر قمه‌زنی تدوین و منتشر شد.

حجت‌الاسلام علی رستمی، معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، با اشاره به نیاز مبرم به آسیب‌شناسی مراسم عزاداری‌های محرم، اظهار کرد: کتاب آسیب‌شناسی مراسم عاشورا با تأکید بر قمه‌زنی تدوین و منتشر شد.

وی با اشاره به اینکه این کتاب به‌‌کوشش سیدجعفر بیاتی نوشته و به‌همت اداره‌کل تبلغیات اسلامی کردستان منتشر شده است، افزود: این کتاب در پنج فصل به تحلیل جامعه‌شناختی از مراسم عاشورا، تحریف‌های عاشورا، دلایل حرمت قمه‌زنی، نقش استکبار در ترویج و بهره‌برداری از قمه‌زنی پرداخته است.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه این کتاب که در دو هزار نسخه منتشر شده است، یادآور شد: بین هیئت‌های مذهبی سریش‌آباد، اعضای ستاد شئون استان، دستگاه‌های فرهنگی و مراکز فرهنگی سریش آباد و قروه توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه هر داغی به مرور زمان کهنه می‌شود ولی تنها داغ امام حسین(ع) است که هر سال پرشورتر و پرحرارت‌تر می‌شود، یادآور شد: براین اساس وظیفه ماست که با رفع آسیب‌های عزاداری این مراسم را معنوی‌تر برگزار کنیم.

captcha