راه‎اندازی نهضت ثبت تاریخ شفاهی جنگ نیازمند کار تخصصی است
کد خبر: 1459392
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲
مسئول قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیاء(ص):

راه‎اندازی نهضت ثبت تاریخ شفاهی جنگ نیازمند کار تخصصی است

گروه اندیشه: یکتا بر ضرورت گردآوری تاریخ شفاهی جنگ تأکید کرد و گفت: راه‎اندازی نهضت ثبت تاریخ شفاهی جنگ نیازمند یک کار تخصصی و عمومی است.

حسین یکتا، مسئول قرارگاه فرهنگی خاتم‌الاوصیاء(ص) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، با اشاره به جنگ نرم دشمنان علیه کشور گفت: در جهاد اصغر با جهاد اکبر پیروز شدیم و در جنگ نرم نیز قطعاً با جهاد کبری می‎توانیم پیروز شویم.

وی اظهار کرد: شهدا از زمان شهادت خود تا امروز که هویت برخی از آن‌ها با عنوان شهید گمنام در حال شناسایی است همواره غوغایی به پا کرده‎اند که آخرین نمونه آن در مراسم استقبال از خانواده شهید گمنام سلیمانی که اخیراً از طریق آزمایش DNA هویتش شناسایی شده است در دانشگاه امیرکبیر با حضور جمعیت کثیری از دختران و پسران دانشجو رخ داد.

مسئول قرارگاه فرهنگی خاتم‌الاوصیاء با اشاره به اینکه از شهید سلمانی در زمان شهادت یک دختر شش و سه ساله و یک پسر شش ماهه به‌جا مانده بود، تصریح کرد: پدر این شهید از فاصله 150 متری در ورودی دانشگاه امیرکبیر تا قبر پسر خود پاهایش جان نداشت و در طول این مسیر سه بار بر زمین نشست.

یکتا اضافه کرد: خدا می‎داند که چه استقبال عظیمی از طرف دانشجویان دختر و پسری که با گل در مقابل در دانشگاه امیرکبیر جمع شده بودند از خانواده شهید سلیمانی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه شهدا تمام وجود خود را گذاشتند و از زن و فرزند خود گذشتند تا حرف امام روی زمین نماند، گفت: جنگ ما جنگ فی سبیل الله بود و اگر این‏‌گونه نبود دختر آمریکایی‌الاصل خاک شلمچه را برای درد دل با خود به آمریکا نمی‎برد.

مسئول قرارگاه فرهنگی خاتم‌الاوصیاء با طرح این سؤال که آیا امروز مرز آگاهی ما به مانند بسیاری از شهدایی است که از زمان شهادت خود خبر می‎دادند، افزود: شهدا به خدا وصل بودند.

یکتا با بیان اینکه برای راه‎اندازی نهضت ثبت تاریخ شفاهی جنگ نیازمند یک کار تخصصی و عمومی هستیم، بر ضرورت گردآوری تاریخ شفاهی جنگ تأکید کرد و گفت: پدران و مادران شهدا از دنیا رفته‎اند و با این بسیاری از خاطرات شفاهی مربوط به شهدا را نتوانسته‎ایم ثبت و ضبط کنیم از این‎رو تا فرصت باقی است باید تاریخ شفاهی جنگ را از ذهن و قلب پدران و مادران شهدا و هم‎رزمان آنها استخراج کنیم.

captcha