برگزاری همایش «قافله خورشید» در ایلام
کد خبر: 1454634
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۰

برگزاری همایش «قافله خورشید» در ایلام

گروه اجتماعی: همایش «قافله خورشید» با حضور جمعی از فرماندهان دوران دفاع مقدس با بیان خاطراتی از آن دوران در ایلام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از ایلام، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام شنبه، 5 مهر در همایش «قافله خورشید» که با حضور جمعی از فرماندهان دوران دفاع مقدس در این استان برگزار شد، اظهار کرد: دوران دفاع مقدس برگی را به دفتر بزرگ جنگ‌های ملت ایران اضافه کرد، با این تفاوت که این دفاع رنگ خدایی گرفت و تنها با واقعه‌ کربلا قابل مقایسه است، چون برابری اهل دین در برابر زورگویانی بود که به جنگ حکومت دینی آمده بودند.
وی با اشاره به اینکه کفر و ظلم جهانی از اردوگاه بعثی‌ها برخواست و رزمندگان با رهبری امام راحل و رشادت‌ و شهادت‌طلبی‌های خود توانستند در مقابل کفار ایستادگی و پیروزی بزرگی را نصیب ملت کنند، گفت: اخلاص شهیدان و امام امت که وظیفه خود را جهاد در راه خدا می‌دانست، ثمره‌ بزرگی را به همراه داشت، چون امام راحل در تمام صحنه‌ها برای خدا کار می‌کرد و رزمندگان که پیام ایشان را دریافت کردند عاشقانه وارد جنگ شدند و این‌گونه دفاعی مقدس از سرزمین و دین مردم ایران اسلامی شکل گرفت.
حجت‌الاسلام‌ لطفی بیان کردن خاطرات شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس را در زندگی جوانان امروز تأثیرگذار دانست و گفت: آنچه که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مرعوب کرده، روحیه شهادت طلبی در میان جوانان است که حتی جرأت نزدیکی به مرزهای ما را هم ندارند.
امام جمعه ایلام هدف از ناآرامی‌های منطقه‌ای را ایجاد تهدید برای ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: اگر خاطره شهیدان را مدام تکرار کنیم، انسجام قوی‌تری را در کشور شاهد خواهیم بود.
نماینده ولی فقیه در ایلام تأکید کرد: خاطرات دفاع مقدس باید نوشته شود چون بازتاب آن چنان مؤثر است که می‌تواند کشور را از تهاجم دشمن بیمه سازد.
یادآور می‌شود، در این مراسم  فرماندهان دوران دفاع مقدس از خاطرات خود از آن دوران گفتند و همچنین از کتاب «یاد یادگار» که خاطرات شهید یادگار امیدی است رو نمایی شد. در پایان نیز از فرماندهان دوران جنگ تحمیلی تجلیل شد و این رزمندگان در کنار هم عکس یادگاری گرفتند.

captcha