برگزاری مسابقات قرآن تأثیرات شگرفی در اعتلای روحی - روانی خانواده‌ها دارد
کد خبر: 1449793
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶
امام‌جمعه مهاجران:

برگزاری مسابقات قرآن تأثیرات شگرفی در اعتلای روحی - روانی خانواده‌ها دارد

گروه فعالیت‌های قرآنی: حجت‌الاسلام نیکزاد اظهار کرد: برگزاری مسابقات قرآنی و محافل دینی شمیم ناب الهی فضای شهر را آکنده کرده و در اعتلای روحی و روانی خانواده‌ها به ویژه کودکان و نوجوانان اثرات شگرف دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام ذبیح‌الله نیک‌زاد، امام‌جمعه مهاجران امروز، 23 شهریورماه در مراسم افتتاحیه مرحله شهرستانی بیستمین دوره مسابقات سراسری قرآن، نهج‌البلاغه و اذان شرکت ملی پالایش و پخش نفت امام خمینی(ره) شازند حضور در محافل و مجالس قرآنی را گامی منسجم و محکم در راستای نشر معارف دینی و قرآنی بیان کرد و گفت: خداوند متعال را به‌دلیل فراهم‌سازی زمینه حضور در محافل دینی  و قرآنی سپاسگزاریم.

وی با بیان این مطلب که شرکت در محافل دینی و قرآنی توفیقی الهی است، عنوان کرد: امید است حضور نوجوانان و جوانان در این محافل نورانی زمینه انس با کلام حق را فراهم کرده و از بروز و ظهور آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی که از سوی دشمنان اسلام طراحی و اجرایی می‌شود، جلوگیری خواهد کرد.

نیکزاد به برگزاری مرحله شهرستانی بیستمین دوره مسابقات سراسری قرآن، نهج‌البلاغه و اذان شرکت ملی پالایش و پخش شازند نیز اشاره کرد و افزود: این دوره از مسابقات همه‌ ساله در این شرکت برگزار شده و مشمولان این مسابقات را به فیض می‌رساند.

وی در ادامه از فعالان کانون شهید سلیمانی در راستای نشر و توسعه مفاهیم آسمانی کلام الهی تقدیر کرد و گفت: فعالان این کانون فرهنگی - هنری علاوه بر خدمات ارزنده به کارکنان و خانواده‌‌های پالایشگاه خدمات ارزنده‌ای نیز به عموم شهروندان این شهر مهاجران نیز انجام می دهند.

این مقام مسئول بیشترین زمان فعالیت این کانون را ماه مبارک رمضان و تابستان برشمرد و اضافه کرد: این کانون فرهنگی با ارائه خدمات لازم در رشته‌های مختلف در غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان سهم بسزایی را ایفا می‌کند.

وی اضافه کرد: کانون فرهنگی، هنری شهید سلیمانی در طول سال در راستای نشر فرهنگ قرآنی و معارف دینی زحمات فراوانی را متقبل می‌شوند، ازاین رو باید از جدیت و تلاش خستگی‌ناپذیر مجموعه کانون شهید سلیمانی به نحو شایسته تقدیر و تجلیل کرد.

نیکزاد در بخش یگر از سخنان خود ضمن تأکید بر لزوم اجرای برنامه‌های فرهنگی، قرآنی در تمامی کانون‌های استان، اظهار کرد: این مرکز فرهنگی می‌تواند در اشاعه و توسعه فرهنگ غنی ایرانی - اسلامی نقش بسزایی را ایفا کند.

وی با بیان این مطلب که با برگزاری مسابقات قرآنی و محافل دینی شمیم ناب الهی فضای شهر را آکنده می‌کند، اضافه کرد: انتظار می‌رود برگزاری این دوره از مسابقات و دیگر مسابقات در اعتلای روحی و روانی خانواده‌ها به ویژه کودکان و نوجوانان اثرات شگرف داشته باشد.

نیکزاد در بخش دیگر از سخنان خود به کلام حضرت رسول(ص) که می‌فرمایند «فرزندان خویش را به سه خصلت علاقه و حب نبی مکرم اسلام، دوستی و محبت اهل‌ بیت(ع) و تلاوت قرآن آشنا کنید»، استناد کرد.

وی با بیان این مطلب که خانواده‌ها باید در راستای تربیت اسلامی و معارف دینی فرزندان خویش تلاش کنند، اظهار کرد: داشتن فرزندانی صالح می‌تواند در رشد و پویایی نظام اثرات قابل توجهی را داشته باشد.

امام‌جمعه مهاجران در پایان تصریح کرد: خانواده‌ها در تربیت فرزندان خویش و آشنایی آنان با مفاهیم قرآنی غفلت نکنند و از وجود برنامه، طرح‌های قرآنی و محافل انس با قرآن در راستای شناخت هرچه بیشتر مفاهیم کلام حق استفاده کنند.

captcha