استمرار از اصول حاکم بر ولایت مداری است
کد خبر: 1447278
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۸
حجت الاسلام سعیدی:

استمرار از اصول حاکم بر ولایت مداری است

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استمرار و پایبندی را یکی از اصول حاکم بر ولایت مداری دانست و گفت: ولایت مداری مقطعی و احساسی نیست بلکه مستمر و پیوسته است؛ هر کس که ولایت رسول‌الله را قبول دارد باید ولایت امیرمومنان و اهل بیت(ع) و ولایت فقیه را نیز بپذیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 15 شهریورماه در گردهمایی استانی نخبگان و هادیان سیاسی در شهرکرد، به تشریح اصول حاکم بر ولایت مداری پرداخت.

وی نبوت، امامت و ولایت را سه اصل حاکم در دین اسلام برشمرد و گفت: حاکمیت و تسلط بر انسان‌ها از آن ذات لایزال الهی است و هر که به  قدرتی غیر از این قدرت دست پیدا کند به یقین آن فرد غاصب و قدرت نامشروع است.

حجت‌الاسلام سعیدی تنها راه شناخت راه حق را چنگ زدن به ریسمان الهی و پیروی کردن از رسول خدا، امام معصوم و ولی فقیه زمان دانست و گفت: اگر می‌خواهید حقانیت یک فرد و یا گروهی را بسنجید به میزان ارتباط و پایبندی آن به حاکمیت الهی و دستورات نبوت، امامت و ولایت توجه کنید.

وی پیامبران، امامان معصوم و ولی فقیه را نماد حقانیت و مسیر صحیح به سوی رستگاری دانست و گفت: هر کسی به دنبال راه حق می‌گردد باید در مسیر ائمه و انبیاء الهی قرار گیرد در غیر این صورت تباهی است.

ولایت مداری امری مستمر و پیوسته است

حجت‌الاسلام سعیدی استمرار و پایبندی را یکی از اصول حاکم بر ولایت مداری دانست و گفت: ولایت مداری مقطعی و احساسی نیست بلکه مستمر و پیوسته است؛ هر کس که ولایت رسول‌الله را قبول دارد باید ولایت امیرمومنان و اهل بیت(ع) را قبول داشته باشد و هر کس امام خمینی(ره) را قبول دارد باید ولایت مقام معظم رهبری را بپذیرد و در راه آن پایبند باشد.

به گفته وی، متاسفانه مشکل امروز جامعه ما این است که در برابر کسانی که ولایت گریزی می‌کنند و ولایت را مقطعی و ساعتی کرده‌اند سکوت کرده‎ایم و در مقابل کسانی را که در طول تاریخ ولایت گریز بودند را مورد انتقاد و نکوهش قرار می‌دهیم.

توام بودن ولایت با برائت از اصول حاکم بر ولایت مداری است

حجت‎الاسلام سعیدی توام بودن ولایت با برائت را اصل دوم حاکم بر ولایت‌مداری خواند و از آن به عنوان عنصر گسستن از هر چه غیر خدا و پیوستن به ولایت الهی یاد کرد و گفت: پیوستن و چنگ زدن به ریسمان ولایت و فاصله گرفتن از هر چیز غیر از ولایت الهی معنا و مفهوم این اصل است که در دین اسلام از آن به عنوان تبری و توالی نیز یاد می‌شود.

وی با بیان اینکه معیار برای سنجش حق و باطل در دین اسلام مشخص است گفت: در دین اسلام برای شناخت حق و باطل معیار و میزان مشخص شده است بر همین اساس از لباس و یا چهره افراد نمی‌توان حق و باطل را تعیین کرد.

حجت‌الاسلام سعیدی گفت: متاسفانه مشکل امروز جامعه این است که افراد دم از ولایت مداری و ادعای دفاع از ولایت می‌زنند اما هیچ گونه مرز بندی با جریانات مخالف و معاند ندارند و این یک خطر و تهدید جدی برای نظام اسلامی است.

تضعیف محور ولایت از پیامدهای مرز بندی نکردن با جریانات معاند و ولایت مدار بدون برائت است

وی مخلوط شدن حق و باطل، تضعیف محور ولایت، تحیر و تردید مردم، بروز اختلاف و چند دستگی در جامعه را از پیامدها و خطرات مرز بندی نکردن با جریانات معاند و ولایت مدار بدون برائت دانست.

حجت‎الاسلام سعیدی گفت: وای به حال آن ولایت مدارانی که دم از ولایت و رهبری می‌زنند اما فتنه گران 88 را نشناختند و گفتند همه کسانی که در این عرصه وارد شده اند پیروان امام و رهبری هستند و نباید با آنان برخورد شود.

وی در ادامه تشریح اصول حاکم بر ولایت مداری، مرزبندی با خواص و جریانات غیر خودی را از دیگر اصول دانست و گفت: نباید با کسانی که دچار استهاله فرهنگی و سیاسی و انحراف فکری و روانی نسبت به انقلاب و ارزش‌ها شده‌اند همراهی و تعامل داشت بلکه باید مرز بندی خود را صریح و شفاف بیان کرد.

حجت‎الاسلام سعیدی با بیان اینکه شایسته سالاری در نظام اسلامی منافاتی و تضادی با رعایت حقوق شهروندی ندارد، گفت: کسانی باید در این نظام به جایگاه و منصب برسند که از گوشت، پوست و خون این نظام باشند و بر باورها و ارزش‌ها و گفتمان امام و رهبری اعتقاد راسخ داشته باشند.

وی گفت: امروز دسته بندی‌ها در نظام ما به گونه‎ای است که عده‎ای خود را در محور ولایت، جمعی دیگر مخالف و معاند سرسخت ولایت و گروهی دیگر ولایت مدار میدان دار بدون عمل که جریانات در مقابل ولایت را خودی می‌دانند و در فتنه 88 نیز میداندارها بودند و جریان فتنه را دعوای شخصی می‌دانستند.

captcha