جهاد دانشگاهی پژوهش‌های قرآنی را با کیفیت دنبال می‌کند
کد خبر: 1437640
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳
سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی:

جهاد دانشگاهی پژوهش‌های قرآنی را با کیفیت دنبال می‌کند

گروه اجتماعی: یکی از برنامه‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد خراسان جنوبی حمایت از فعالیت‌های قرآنی است که در این باب پژوهش‌های قرآنی را با کیفیت دنبال خواهیم کرد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، محمدقادر قادری، سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی امروز، 19 مرداد در نشست خبری گفت: برنامه‌های آموزشی جهاد دانشگاهی براساس نیاز جامعه طراحی می‌شود تا بتواند جهت رفع مشکلات مؤثر واقع شود.



وی بیان کرد: رسالت جهاد دانشگاهی در سه حوزه آموزش، پژوهش و فرهنگ تعریف شده و تلاش ما بر این است که در هر کدام از این سه حوزه بتوانیم مطالبات مردم را پیگیری کنیم.



سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: در حوزه آموزش، فعالیت‌های جهاد دانشگاهی به دوره‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت تقسیم می‌شود که در دوره‌های کوتاه‌مدت افراد در بخش‌های مختلف مانند زبان‌های خارجه، کامپیوتر و... آموزش می‌بینند.



وی ادامه داد: در دوره‌های آموزشی بلندمدت نیز هم‌اکنون 1200 دانشجو در رشته‌های مختلف در مرکز آموزش عالی علمی ـ کاربردی بیرجند تحصیل می‌کنند و سعی می‌شود در این بخش نیز بهترین نوع خدمت را به جوانان که فعال‌ترین و پویاترین قشر جامعه هستند ارائه کنیم.



قادری عنوان کرد: در بخش فرهنگی نیز جهاد دانشگاهی با دو خبرگزاری دانشجویان(ایسنا) و خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) و همچنین مرکز افکارسنجی(ایسپا) فعالیت‌های فرهنگی مفیدی را انجام داده است.



وی با اشاره به حوزه پژوهش گفت: پژوهش باید به‌صورت کاربردی و براساس نیاز جامعه صورت گیرد و همچنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند علم در نهایت برای جامعه باید تبدیل به ثروت شود.



کارهای موازی مانع پیشرفت است



قادری با بیان اینکه تنها 20 درصد از منابع این نهاد، دولتی است، بیان کرد: نهایت تلاش ما بر این است که برنامه و طرح‌های خود را باید بر اساس تعامل با سایر سازمان‌ها و نهادها عملیاتی کنیم؛ چرا که کارهای موازی مانع پیشرفت استان است.



وی درباره مرکز گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر به‌دنبال این مسئله هستیم که آیا آب و خاک این مرکز مناسب برای کشت گیاهان دارویی هست یا خیر و آیا می‌توان در این 14 هکتار مراکز دیگری نیز تأسیس کرد.



سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه بنیان کارها در جهاد دانشگاهی بر علم نهاده شده، گفت: در این نهاد منطق و استدلال حرف اول را می‌زند و امور بر اساس کار کارشناسی پیش می‌رود.



قادری بهره‌‌مندی از ظرفیت‌های علمی نخبگان و خبرگان را از دیگر مواردی برشمرد که در جهاد دانشگاهی جایگاه والایی را به خود اختصاص داده است.



وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی، نهادی برگرفته از بطن انقلاب و مطالبات مردم در انقلاب است، عنوان کرد: مردم به نهادهای انقلاب اعتماد و اعتقاد دارند و این اعتماد مردمی یک ارزش برای جهاد دانشگاهی محسوب می‌شود.



قادری با اشاره به وجود معنویت در واژه جهاد گفت: این امر وظیفه نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی را سنگین‌تر می‌کند؛ چرا که همراهی این واژه جلوه‌های مادی را در یک فعالیت محو می‌کند.

captcha