لزوم انجام اقدامات پژوهشی در معرفی شخصیت امامزادگان
کد خبر: 1437249
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
منتخب مردم بیرجند در مجلس تأکید کرد:

لزوم انجام اقدامات پژوهشی در معرفی شخصیت امامزادگان

گروه اجتماعی: با توجه به شرایط فعلی جامعه در حوزه فرهنگ، ضرورت آشنایی اقشار مختلف مردم با سیره ائمه(ع) و امامزادگان بیش از گذشته احساس می‌شود که این مهم با کارهای پژوهشی عمیق تحقق می‌یابد.

حجت‌الاسلام محمدباقرعبادی، منتخب مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی جامعه در حوزه فرهنگ ضرورت آشنایی اقشار مختلف مردم با سیره ائمه اطهار(ع) و امامزادگان  بیش از گذشته احساس می‌شود که این مهم با کارهای پژوهشی عمیق تحقق می‌یابد.

تبیین نقش همایش امامزاده حسین‌بن‌موسی الکاظم(ع) در ترویج مکارم اخلاق

وی با اشاره به اینکه برگزاری برنامه‌هایی مانند همایش پژوهشی امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) نقش مهمی در ترویج مکارم اخلاق دارد، بیان کرد: آنچه در برگزاری این همایش باید مدنظر قرار گیرد تأثیر عملی نتایج این همایش در جامعه است.

منتخب مردم بیرجند در مجلس اظهار کرد: با دعوت از شخصیت‌های برجسته علمی و اندیشمندان برای حضور در همایش پژوهشی امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) می‌توان بر بار علمی این برنامه افزود و آن را متمایز از کارهای مشابه کرد.

بهره‌گیری از همایش‌های دینی در معرفی جاذبه‌های گردشگری مذهبی

عبادی ادامه داد: برگزاری همایش‌هایی با محوریت اهل بیت(ع) و فرزندان آنان تنها در حوزه علمی و معرفتی نقش‌آفرین نیست بلکه از اینگونه برنامه‌ها می‌توان در معرفی جاذبه‌های گردشگری استان و به‌ویژه شهرستان طبس نیز استفاده کرد.

وی عنوان کرد: شهرستان طبس با وجود مرقد امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) مهم‌ترین قطب گردشگری استان است و از آنجایی که عمده گردشگری در کشور ما گردشگری مذهبی است، معرفی این شهرستان در حواشی برگزاری همایش می‌تواند نقش مهمی در جذب گردشگر مذهبی ایفا کند.

منتخب مردم بیرجند در مجلس اظهار کرد: بی‌شک انسان‌ها همیشه به‌دنبال ایده‌آل‌ها هستند و در حوزه الگوسازی نیز افراد برترین‌ها را در این زمینه انتخاب می‌کنند و از این‌رو همایش پژوهشی امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) زمینه‌ الگوسازی از بزرگان دین در جامعه است.

captcha