قول سدید، محور مدیریت مطبوعات کشور باشد
کد خبر: 1436988
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴
معاون پارلمانی وزارت آموزش و پرورش:

قول سدید، محور مدیریت مطبوعات کشور باشد

گروه اجتماعی: نشریات را باید با قول سدید اداره کرد و این امر را مدیران مطبوعات باید رعایت و نویسندگان پذیرا باشند و همچنین مصلحت اندیشی ‏های پیشکسوتان این عرصه را بپذیرند و این مصلحت اندیشی ‏ها را به سازش کاری تعبیر نکنند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی ‏قرآن(ایکنا) از زنجان، حجت الاسلام مصطفی ناصری زنجانی، معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش شب گذشته، 16 مرداد در مراسم تجلیل از خبرنگاران که در دانشگاه آزاد زنجان برگزار شد، با بیان این که حضور خبرنگاران در عرصه های مختلف از اهمیت والایی برخوردار است، ابراز کرد: مطبوعات استان زنجان نقش ارزنده‏ ای در پیشرفت و توسعه استان داشته است که در هیچ کجا این هم‏دلی به این اندازه مشهود نبوده است.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: خبرنگاران و فعالان عرصه مطبوعات همواره باید در صحنه حضور داشته باشند و به بیان دردها و مشکلات جامعه بپردازند و اصل صداقت را در انتشار خبر به خرج دهند.
حجت الاسلام مصطفی ناصری زنجانی ادامه داد: افراط و تفریط در خبررسانی مفید نبوده و تنها اعتدال است که ماندگار است. اعتدال برگرفته از عدل است و این امر را سرمشق خود در حال و آینده باد قرار دهیم تا موفق شویم.
وی با بیان اینکه قلم مقدس است و اهل قلم باید به آن توجه داشته باشند، اظهار کرد: نشریات را باید با قول سدید اداره کرد و این امر را مدیران مطبوعات باید رعایت و نویسندگان پذیرا باشند و همچنین مصلحت اندیشی ‏های پیشکسوتان این عرصه را بپذیرند و این مصلحت اندیشی ‏ها را به سازش کاری تعبیر نکنند.
این مقام مسئول یادآور شد: داشتن قول سدید به این معناست که سخن محکمی داشته و هر شایعه ‏ای را منتشر نکنیم.

حرمت مطبوعات را اعضای آن حفظ می کنند
معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه حرمت مطبوعات را اعضای آن باید حفظ کنند، تصریح کرد: امید است خبرنگاران همیشه با قول سدید و قلم محکم به بیان مطالب بپردازند؛ زیرا اگر حرف نادرست و سستی را در خبرگزاری ‏ها و نشریات خود بیان کنیم، دیگر کسی به مطبوعات احترام نگذاشته و اعتنایی به مطالب آن‏ها نخواهد داشت.
حسن مهرابی، مدیرکل مطبوعات و رسانه ‏های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این مراسم، عنوان کرد: زنجان یکی از استانهایی است که نشریات آن از کیفیت بالایی برخوردار است.
وی با بیان اینکه در حوزه مطبوعات دانش مفید به جای دانش کاذب نتیجه بخش خواهد بود، گفت: برگزاری دوره ‏های آموزشی برای بالا بردن مهارت خبرنویسی و کیفیت نشریات و خبرگزاری ‏ها از جمله اقداماتی است که برای خبرنگاران تدوین شده است و اگر در حوزه مطبوعات فعالیت‏ ها با آگاهی کامل باشد از خسارات آن کاسته می‏شود و مطبوعات با کیفیت، قطعاً در افزایش اطلاع رسانی مؤثر خواهند بود.

اعتبار خبرنگاران، بسته به اعتبار اخبار آنهاست
در ادامه این مراسم، محمدرضا خان‌محمدی، نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: اعتبار خبرنگاران به اعتبار خبر سنجیده می ‏شود و  یک خبر کافی است تا به کل مطبوعات ضرر وارد شود و یک لکه سیاه کوچک در میان پرده سفید بزرگ به چشم دیده می‏شود.
وی تأکید کرد: فعالان مطبوعات باید بکوشند همان گونه که مردم به آنها اعتماد دارن،د اخبار و مسائل را آنگونه که هست اطلاع رسانی کنند و به ادای رسالت خویش بپردازند که تاکنون چنین بوده و امید است در آینده نیز این امر رعایت شود.
نماینده مردم ابهر و خرم‌دره در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با وجود تلاش بسیار مسئولان استانی وضع اشتغال در استان از سطح نامطلوبی برخوردار است  و باید تلاش کنیم سرمایه ‏ها تنها در یک قسمت از کشور صرف نشود و در این راستا خبرنگاران نیز مسئول هستند.
وی ابراز کرد: بانک‏های کشور به صورت انقباضی عمل می ‏کنند اما باید دانست تا هزینه ‏ها به صورت اورژانسی به جامعه تزریق نشود مشکل اشتغال حل نخواهد شد، حال آنکه اگر این مشکل حل شود، تورم حل خواهد شد.
احمد حکیمی پور، عضو شورای شهر تهران نیز در این مراسم اظهار کرد: باید بدانیم در همه حال پاسخگوی ملت، وجدان انسانی و خداوند هستیم که باید در نوع خدمت رسانی خود دقت در این موضوع داشته باشیم و فرصت‏ های مناسب را برای خدمت‏گزاری فراهم کنیم.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: جوسازی ها باید کم شود تا فرصت خدمت گزاری زیاد شود. در استان زنجان نیز فرصت مناسبی برای خدمت ایجاد شده است و نباید بگذاریم شایعات جلوی این امر را بگیرد و اصحاب رسانه باید یاری کنند تا فضای کار مناسب ایجاد شده و خروجی مناسب داشته باشیم.

پیگیری بیمه خبرنگاران؛ در اولویت فعالیت های اداره کل ارشاد زنجان

ناصر مقدم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در ادامه این مراسم، ابراز کرد: مشکلات موجود در حوزه مطبوعات زنجان باید به زودی توسط مسئولان رسیدگی و حل شود که پیگیری بیمه خبرنگاران از جمله مواردی است که در اولویت قرار دارد.

وی بیان کرد: برگزاری دوره ‏های آموزشی مقدماتی و تکمیلی خبرنگاران و جشنواره منطقه‏ ای مطبوعات شمال غرب از جمله دیگر برنامه ‏های ویژه خبرنگاران است که برگزاری آن ها در حوزه فرهنگ و مطبوعات مؤثر است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه تمام نشریات و مطبوعات کشور در زنجان دفتر ثابت دارند، اظهار کرد: یکی از طرح های امسال ساماندهی دفترهای مطبوعاتی است.
این مقام مسئول با بیان اینکه در عرصه توزیع مؤثر مطبوعات با مشکل مواجه هستیم، عنوان کرد: این دستگاه فرهنگی تلاش می ‏کند  دکه ‏های مطبوعاتی را در زنجان به صورت پایلوت و سپس در شهرستان ها راه‏ اندازی کند و تلاش در ایجاد 60 دکه مطبوعاتی است که هم ‏اکنون این تعداد 6 دکه می‏باشد.
گفتنی است، در پایان این مراسم از جمعی از فعالان عرصه خبررسانی و مطبوعات استان تجلیل به عمل آمد.

captcha