تنویر افکار عمومی از جمله رسالت‌های مهم خبرنگاران است
کد خبر: 1436915
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۱

تنویر افکار عمومی از جمله رسالت‌های مهم خبرنگاران است

گروه اجتماعی: خبر‌نگاری از با‌ارزش‌ترین اموری است که از سوی انسان‌های آزاده‌ای انجام می‌شود که در جهت تنویر افکار عمومی جان خود را در کف نهاده و رسالت عظیم خویش را به انجام می‌رسانند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حسین شاکری، مدیرکل اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی استان مرکزی ‌چهارشنبه، 15 مرداد ‌در مراسم روز خبرنگار که در مجتمع امام خمینی(ره) شهرک مهاجران اراک برگزار شد، گفت: خبر‌نگاری از با‌ارزش‌ترین اموری است که از سوی انسان‌های آزاده‌ای انجام می‌شود که در جهت تنویر افکار عمومی جان خود را در کف نهاده و رسالت عظیم خویش را به انجام می‌رسانند.
وی اظهار کرد: از جمله رموز‌ موفقیت یک خبرنگار این است که همه مدیران و مسئولانی که باید نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشند آستانه تحمل خود را در ارتباط با این قشر فهیم و فرهیخته بالا ببرند.
شاکری در ادامه خطاب به خبرنگاران، مطرح کرد: از جمله برنامه‌های اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی استان این است که حفظ حرمت خبر و جامعه مطبوعاتی را در رأس اهداف قرار داده است؛ لذا هیچ تردیدی در این خصوص نداشته باشید و اقدامی صورت نمی‌گیرد که ساحت خبرنگاران استان خدشه‌دار شود.
این مقام مسئول عنوان کرد: حضور بیش از 300 خبرنگار در استان توقع مردم را از فضای رسانه‌ای افزایش می‌دهد؛ لیکن خروجی فعالیت اصحاب رسانه باید بیش از پیش نمایان شود و شفاف‌سازی بیشتری در عرصه فعالیت‌های دستگاه‌ها‌ی اجرایی استان شاهد باشیم.
به گزارش ایکنا، شیری‌زاده، مدیر عامل شرکت ملی پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند نیز در ادامه، گفت: برگزاری چنین مراسمی به‌طور قطع عامل ارتباط هرچه بیشتر خبرنگاران با حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگ، اقتصاد و صنعت است.
وی اظهار کرد: ارتقا‌ بینش آحاد مردم جامعه در ابعاد مختلف از مهم‌ترین رسالت‌های خبرنگاران است؛ لذا خبرنگاران در باب این رسالت مهم و خطیر باید احساس وظیفه کرده و به بهترین شکل آن را به‌منصه ظهور برسانند.
شیری‌زاده بیان کرد: رسانه‌ها از جمله فضاهایی هستند که علاوه بر رفع مشکلات جامعه نقش بسیار زیادی در حرکت جامعه به‌سوی اوج قله‌های پیشرفت و شکوفایی دارند.
این مقام مسئول در پایان یادآور شد: خبرنگاران چشم‌های بیدار جامعه هستند که با از خودگذشتگی و ایثار و با قلم رسای خویش ضمن رفع بسیاری از مشکلاتی که جامعه و افراد به‌نوعی با آن درگیر هستند، توسعه فرهنگی و اقتصادی کشور را رقم می‌زنند.

captcha