اعتکاف بیش از ۴۰۰۰ نفر در مساجد شهرستان سقز
کد خبر: 1433586
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸
در دهه سوم ماه رمضان صورت گرفت؛

اعتکاف بیش از ۴۰۰۰ نفر در مساجد شهرستان سقز

گروه اجتماعی: کارشناس تشکل‌های دینی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سقز گفت: بیش از ۴ هزار نفر ایام لیالی قدر و در دهه آخر ماه رمضان در مساجد سطح شهرستان سقز معتکف شدند.

اسماعیل گنجی، کارشناس تشکل‌های دینی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سقز در گفت‎و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، گفت: هر ساله در ایام لیالی قدر به ویژه در دهه سوم ماه رمضان و در شب‌های 21، ۲۳، 25، ۲7و۲۹ این ماه پر خیر و برکت شاهد حضور گسترده‌تر مردم در مسجد پس از نماز عشاء تا سحربودیم و در واقع مردم در این شب‌ها در مساجد معتکف می‌شوند.

وی با اعلام اینکه امسال بیش از 4 هزار نفر از اقشار مختلف مردم در مساجد سقز معتکف شدند، افزود: مراسم لیالی قدر امسال در سطح70 مسجد و حسینیه شهرستان سقز برگزار می‌شود.

کارشناس تشکل‌های دینی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سقز با اشاره به برگزاری مراسم لیالی قدر از نماز عشا تا سحر، بیان کرد: خوشبختانه امسال ما شاهد حضور گسترده‌تر جوانان و نوجوانان و تأثیرگذار در برنامه‌های معنوی لیالی قدر مساجد بودیم.

وی عنوان کرد: پس از نماز عشا نماز تروایح و پس از آن امامان جماعت احکام مربوط به شب‌های قدر و نیز مستحبات در ماه رمضان را برای ایشان تشریح و با قرائت قرآن و ذکرو فرستادن صلوات نمازگزاران معتکلف شده وتا سحر هرکدام به راز و نیاز با معبود پرداختند.

وی یادآورشد: معتکفان در حسینیه شهرستان سقز نیز با برگزاری حلقه‌های معرفت، قرائت قرآن، برپایی نماز و سخنرانی با موضوع خلوت و تفکر توسط حجت‌الاسلام احمدی و حجت‌الاسلام فلسفی و قرائت دعای جوشن کبیر، شب‌های لیالی قدر معتکف شدند.

captcha