وجود 80 فقره وقف برای ایام رمضان در بیرجند و درمیان
کد خبر: 1425754
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹
رئیس اداره اوقاف بیرجند خبر داد:

وجود 80 فقره وقف برای ایام رمضان در بیرجند و درمیان

گروه اجتماعی: در حوزه اوقافی بیرجند و درمیان بیش از 2400 موقوفه وجود دارد که از این تعداد 80 فقره مربوط به ایام ضیافت الله است.


حجت‌الاسلام دادخدا خدایی، رئیس اداره اوقاف شهرستان‌های بیرجند و درمیان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، از وجود بیش از 80 فقره وقف مربوط به ایام ضیافت‌الله خبر داد و گفت: در حوزه اوقافی بیرجند و درمیان بیش از 2400 موقوفه وجود دارد که از این تعداد 85 فقره موقوفه با نیات متعددی چون افطاری، عزاداری، تعلیم و تعلم قرآن، قرائت و ختم قرآن، مساعدت به فقرا و مستمندان است.



وی از اجرای طرح ضیافت الهی در هفت بقعه شهرستان خبر داد و افزود: این مراسم با حضور زائران و مجاوران با برنامه‌های متنوعی از قبیل برگزاری جلسات جزء‌خوانی، ترتیل و قرائت قرآن در حال برگزاری است.



رئیس اداره اوقاف بیرجند از برگزاری کلاس‌های قرآن و احکام در قالب طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه با حضور بیش از 700 نفر خبر داد و افزود: عنایت به اینکه باید بقاع متبرکه زمینه مطلوبی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی ـ مذهبی باشد و به‌عنوان پایگاه محوری اجرای برنامه‌ها شناخته شود این جلسات و مراسم در جوار امامزادگان برنامه‌ریزی شده است.



خدایی از برگزاری برنامه‌محوری مراسم ترتیل‌خوانی و جزءخوانی در جوار بقعه متبرکه امامزادگان باقریه خبر داد و گفت: این مراسم محوری با همکاری مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم همه روزه از ساعت 18:00 تا 20:00  با قرائت یک جزء و همچنین تفسیر با حضور خیل عظیمی از صائمین در حال برگزاری است.



وی ویژه‌برنامه ضیافت الهی را در قالب افطاری ساده و معمولی همه شب در محل امامزادگان باقریه از محل نیات منطبق خبر داد و گفت: این مراسم افطاری هر شب با حضور بیش از 1000 نفر در محل بقعه متبرکه تا پایان ماه مبارک ادامه دارد.



رئیس اداره اوقاف بیرجند از برگزاری کلاس‌های فوق برنامه و جانبی برای دانش‌آموزان در حاشیه این محافل قرآنی خبر داد وگفت: با حضور مبلغان اعزامی برنامه‌های متنوع آموزشی و سرگرمی برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.

captcha