رسانه ملی با تبیین سبک زندگی بزرگان دین فرهنگ‌سازی کند
کد خبر: 1402708
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۰

رسانه ملی با تبیین سبک زندگی بزرگان دین فرهنگ‌سازی کند

گروه اجتماعی: استاد حوزه و دانشگاه‌ ارومیه گفت: رسانه ملی باید با تبیین و به تصویر کشیدن سبک زندگی بزرگان دینی تاریخ اسلام و تاریخ معاصر برای تعالی فرهنگ دینی تلاش کند.

حجت‌الاسلام محمد اصغری، استاد حوزه و دانشگاه‌های ارومیه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، اظهار کرد: حذف قوانین دست و پاگیر که بتواند به اجرای طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی کمک کند می‌تواند در تحقق منویات رهبری در حوزه فرهنگ مؤثر باشد البته حذف قوانین اضافی به‌‌معنی ایجاد هرج‌ومرج نیست بلکه سامان‌بخشی به عرصه طرح‌های فرهنگی است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سال‌های قبل به موضوع شبیخون فرهنگی اشاره داشتند، گفت: شرایط موجود جامعه و بروز هجمه‌های فرهنگی دشمنان در قالب جنگ نرم بیانگر هوشمندی و آینده‌نگری کامل معظم له در تسلط به موضوعات روز است که باید آن سال‌ها جدی گرفته می‌شد.

این مدرس حوزوی اظهار کرد: فرهنگ و دینی که اسلام برایمان آورده است در جامعه امروز کم‌رنگ‌ شده تا جایی‌که حتی کسانی‌که خود را مقید و پایبند به قوانین و دستورات اسلامی کرده‌اند در جامعه مورد مذمت و نکوهش قرار می‌گیرند و این برای جامعه دینی آسیب و فاجعه است.

وی با انتقاد از کم‌کاری و غفلت رسانه‌های گروهی به‌ویژه رسانه ملی که مخاطب میلیونی دارد، افزود: رسانه ملی با تولید فیلم‌ها و سریال‌های آن چنانی در برخی مواقع خود مروج سبک و مدهای غربی می‌شود و تجمل‌گرایی را عملاً در جامعه ترویج می‌کند.

حجت‌الاسلام اصغری‌ گفت: رسانه ملی باید با تبیین و به تصویر کشیدن زندگی بزرگان دینی تاریخ اسلام و تاریخ معاصر از ارکان مهم فرهنگ‌سازی دینی در جامعه باشد و بتواند جامعه را در تحقق شعار سال که بر مدیریت جهادی و عزم ملی در تعالی فرهنگ و اقتصاد تأکید دارد، یاری رساند.

وی افزود: رسانه ملی می‌تواند با استفاده از ابزارها و فناوری‌های روز که مخاطب جوان و عام نیز آن را قبول دارد و می‌پسندد مفاهیم فرهنگی را به جامعه تزریق کند و در این میان اهتمام برای تحکیم بنیان خانواده بر اساس اندیشه و تفکر اسلامی باید اصل قرار گیرد.

استاد حوزه و دانشگاه‌‌ ارومیه در پایان اظهارکرد: اساتید و مدرسان حوزه و دانشگاه نیز باید رسالت خود را در سنگر آموزش جهت تعالی فرهنگ دینی با تبیین، معرفی و همچنین ایجاد آگاهی در نسل حاضر از شرایط فرهنگی و آسیب‌های ترویج ضد‌ارزش‌ها برای جوانان بازگو کنند.

captcha