رفع نازیبایی‌ها، نیازمند اعتراض همگانی است
کد خبر: 1402100
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۴
حجت الاسلام نکونام:

رفع نازیبایی‌ها، نیازمند اعتراض همگانی است

گروه سیاسی:امام جمعه شهرکرد بی تفاوتی و عدم انجام صحیح وظایف دینی را از عوامل مهم رواج یافتن نازیبایی‌ها در جامعه دانست و گفت: رفع نازیبایی‌ها نیازمند اعتراض همگانی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری 12 اردیبهشت ماه در خطبه‌های نماز جمعه اجرای دقیق و کامل احکام نورانی پروردگار در جامعه را از دغدغه‌های مهم اهل تقوا برشمرد.

وی با اشاره به حساسیت و توجه ویژه اهل تقوا نسبت به اجرای احکام الهی در جامعه، نازیبایی‌ها و بی‌توجهی‌ها در جامعه نسبت به احکام الهی را موجب نگرانی و فریاد برآوردن اهل تقوا دانست و گفت: اهل تقوا هیچ گاه در برابر گناهان آشکار در جامعه ساکت نخواهند نشست و تکلیف همه  نیز در این عرصه این گونه اقتضا می‌کند.

حجت الاسلام نکونام با بیان اینکه متاسفانه نازیبایی‌ها در جامعه به شدت رواج یافته است، اصلاح این وضعیت را تنها در گرو برخورد و اعتراض همگانی دانست و افزود: اگر آحاد جامعه با روحیه‌ای همگانی در برابر بی‌حجابی‌ها در جامعه اعتراض کنند و به معنای واقعی کلمه وظیفه دینی خود را انجام دهند به طور قطع مشکلات و نازیبایی‌ها در جامعه از بین خواهد رفت.

وی بی تفاوتی و عدم انجام صحیح وظایف دینی را از عوامل مهم رواج یافتن نازیبایی‌ها در جامعه دانست و گفت: متاسفانه مردم و مسئولان فرهنگی و قضایی در این عرصه وظایف خود را به خوبی انجام نمی‌دهند و فقط یکدیگر را مقصر می‎داند در حالی که اگر همه به وظایف خود عمل کنند دیگر در جامعه شاهد این نازیبایی‌ها نخواهیم بود.

ساکت نماندن در برابر گناه؛ از نشانه‌های بارز انسان مومن

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر نه تنها یک وظیفه فردی بلکه یک وظیفه همگانی است، یکی از نشانه های بارز انسان مومن را ساکت نماندن در برابر گناه و معصیت ها آشکار دانست و افزود: امر به معروف نیز یکی از فرایض واجب دینی است که باید در کنار نماز و روزه ادا شود.

وی از عدم حمایت و پشتبانی آمران به معروف و ناهیان از منکر در جامعه انتقاد کرد و افزود: متاسفانه آمران به معروف از سوی مسئولان قضایی و فرهنگی نه تنها مورد حمایت قرار نمی‌گیرند بلکه توبیخ و حتی مجازات می‌شوند و نتیجه آن نیز شهادت و فدا شدن در این راه می‌شود.

حجت الاسلام نکونام با تاکید بر اینکه فساد آفرینان و مروجان فرهنگ شیطانی در جامعه باید ریشه کن شوند، ماهواره را یکی از مولدهای فرهنگ شیطانی در جامعه دانست و افزود: ماهواره فکر و ذهن جوان و نوجوان ما را به سمت فساد و معصیت سوق می‌دهد که باید خانواده‌ها نسبت به جمع آوری و مقابله با آن اهتمام ویژه داشته باشند.

رجب، ماه مصمم شدن در بندگی است

وی با تبریک حلول ماه رجب، رجب را ماه جدیت و مصمم شدن در بندگی و عبادت خدا دانست و گفت: بکوشیم با عبادت و بندگی مستمر این ماه را با دیگر ماه‌های سال متفاوت و معنوی تر پشت سر بگذاریم.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به در پیش بودن مراسم پرفیض اعتکاف در این ماه، بر لزوم بهره‌گیری از این فرصت مغتنم برای نورانی کردن و زدودن تاریکی و تباهی‌ها از دل و جان تاکید کرد.

وی به سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری اشاره و خاطرنشان کرد: شهید مطهری بزرگ الگویی برای تمام بشریت است؛ چرا که بزرگ مردانه زیست و عزیز از دنیا رفت و جاودانه در یادها و ذهن‌ها ماند.

تربیت دانش‌آموزان مهذب؛ از مهم ترین رسالت معلمان

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به روز معلم بر لزوم قدردانی و تکریم از جایگاه و مقام معلمان تاکید کرد و گفت: معلم همانند یک پدر نسبت به فرزندان روحی، معنوی و فکری خود حساس است و می کوشد دانش آموزانی مهذب و به معنای واقعی کلمه مسلمان ناب تربیت کند.

وی با اشاره به سوم رجب شهادت امام هادی(ع) به بیان حدیثی از این امام همام پرداخت و تصریح کرد: امام هادی (ع) می‌فرمایند: هم‌نشین خوبی با نعمت‌های خدا باشید و با سپاس‌گزاری و قدردانی از آنها بر نعمت‌های خدا بیفزایید؛ چرا که سعادت و روزی شما در گرو این شکرگزاری است.

مطبوعات و اصحاب رسانه باید مروج اسلام ناب باشند

حجت الاسلام نکونام 13 اردیبهشت، روز جهانی مطبوعات رایادآور شد و افزود: طبق فرموده امام خمینی (ره) اگر می خواهیم کشوری اسلامی داشته باشیم باید مطبوعات ما  اسلامی باشد؛ بنابراین مطبوعات و اصحاب رسانه در نظام ما باید مروج اسلام ناب باشند.

وی به 15 اردیبهشت روز جهانی ماما اشاره و خاطرنشان کرد: سهولت و پایین آمدن ضایعات زایمان یکی از ضروریت‌ها در این حوزه است که تحقق این مهم با پول و هزینه کردن محقق نخواهد شد، بنابراین باید در این زمینه برنامه‌ریزی صحیح و عالمانه اتخاذ شود.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه به تشریح  بیانات مهم رهبر انقلاب در دیدار با کارگران پرداخت و اظهار کرد: رهبر انقلاب در آن دیدار دو مسئله مهم و کلیدی مراقبت از خود و ضعف نشان ندادن در برابر دشمن و تکیه بر توانمندی‌های داخلی نظام  تاکید کردند.

وی با بیان اینکه وضعیت امروز نظام ما شباهت‌های  نزدیکی با ماجرای صدراسلام دارد، گفت: ماجرای شعب ابی طالب، تحریم‌های مطلق ابوسفیانی‌ها علیه مسلمانان و مقاومت جانانه مسلمانان در برابر این فشار و تحریم‌ها  درس و عبرت بزرگی برای وضعیت کنونی انقلاب ما است.

به گفته حجت الاسلام نکونام، ایستادگی و مقاومت مسلمانان در شعب ابی طالب تا جایی ادامه پیدا کرد که دیگر تحریم‌ها تاثیر خود را از بین برد و مسلمانان توانستند با مقاومت و ایستادگی تحریم ها را از میان بردارند.

تحریم‌های ظالمانه تنها با مقاومت و ایستادگی برداشته خواهد شد

وی با تاکید براینکه تحریم‌های ظالمانه علیه انقلاب اسلامی تنها با مقاومت و ایستادگی برداشته خواهد شد تصریح کرد: تجربه 35 ساله انقلاب نشان داده که هر کجا با دشمن سازش و همراهی کرده ایم او جری تر و گستاخ تر شده و فشارها را بر ملت و نظام بیشتر کرده است.

حجت الاسلام نکونام با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با تمام دنیا تعامل و گفت‌وگو دارد، تصریح کرد: متاسفانه برخی‌ها تعامل با دنیا را فقط در تعامل با آمریکا می‌دانند در حالی که آمریکا فقط یک زورگو و قلدر مستبد است که باید در برابر او ایستاد و زیاده خواهی‌های او را در هم شکست.

وی رابطه با آمریکا را رابطه با گرگ دانست و تصریح کرد: هر چقدر در برابر دشمنان سر تعظیم فرورد آوریم و دلخوش به مذاکرات باشیم آنها جری‌تر و وقیح‌تر تحریم‌ها را افزایش خواهند داد، اما اگر با مقاومت و ایستادگی بر توان و استعداد داخلی متکی باشیم تحریم ها و قلدری ها دشمنان تاثیری نخواهد داشت.
 

captcha