آزمون کتبی مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌ آزاد در فارس برگزار شد
کد خبر: 1398466
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸
همزمان با سراسر کشور؛

آزمون کتبی مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌ آزاد در فارس برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: همزمان با سراسر کشور، آزمون کتبی نوزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌ آزاد اسلامی در فارس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، آزمون کتبی نوزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌ آزاد اسلامی امروز، دوم اردیبهشت در نقاط مختلف فارس برگزار شد.
این آزمون در تمامی دانشگاه‌های آزاد اسلامی شهرستان‌های استان فارس در سه بخش دانشجویی، اساتید و کارمندان برگزار شد.
مسابقات بخش دانشجویی در 10 رشته شامل فسیر قرآن، زندگانی 14 معصوم(ع)، حفظ و ترجمه زیارت عاشورا و جامعه کبیره، نماز، ترجمه انگلیسی قرآن، احکام برادران و خواهران، زندگانی پیامبر اسلام(ص) ترجمه قرآن به فارسی و نهج‌البلاغه  و بخش اساتید در 3 رشته قرآن به زبان انگلیسی، نهج‌البلاغه، سیره معصومین  و تفسیر اجرا شد. 
آزمون کتبی نوزدهمین مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشگاه آزاد در بخش کارکنان در سه رشته آشنایی با زندگی پیامبر اسلام (ص)، نماز و احکام برادران و خواهران به صورت جداگانه تا پایان اردیبهشت برگزار خواهد شد.
در این آزمون در هر رشته 5 نفر از کسانی که بالاترین امتیاز را کسب کرده‌اند به عنوان نفرات برگزیده معرفی و جوایزی به آنان  اهدا خواهد شد.
بنا بر این گزارش، بخش شفاهی این دوره از مسابقات 3 مرحله‌ای است که مرحله اول در واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد و در هفته قرآن از 18 تا 24 آبان سال گذشته برگزار شد و مرحله دوم آن استانی است که برگزیدگان واحدها و مراکز آموزشی در هر استان در آن شرکت خواهند کرد که مرحله دوم بخش شفاهی مسابقات از اول تا 25 اردیبهشت جاری برگزار می‌شود.
این مسابقات به‌صورت استانی و متناوب در رشته‌های قرائت تحقیق قرآن، قرائت ترتیل، حفظ سوره‌های قرآن شامل 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء و 30 جزء برای دانشجویان و اساتید و حفظ جزء 30 برای کارکنان برگزار می‌شود که نتایج استانی تا پایان اردیبهشت اعلام می‌شود.
در دهه دوم شهریور آزمون بخش شفاهی به‌صورت کشوری برگزار شده و اختتامیه نوزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس سهمیه به جشنواره ملی قرآن «فرادانشگاهی» معرفی می‌شوند تا با برگزیدگان دانشگاه با سایر برگزیدگان کشوری رقابت کنند.

captcha