کارآمدی آرمان‌های انقلاب با حضور در راهپیمایی 22 بهمن به‌نمایش درمی‌آید
کد خبر: 1372757
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۴
حجت‌الاسلام‌ ابراهیمی:

کارآمدی آرمان‌های انقلاب با حضور در راهپیمایی 22 بهمن به‌نمایش درمی‌آید

گروه سیاسی: عضو جامعه روحانیت مبارز با ذکر اینکه راهپیمایی 22 بهمن نشان‌دهنده پویایی و کارآمدی شعارها و آرمان‌های انقلاب اسلامی بعد از گذشت بیش از سه دهه است، گفت: ملت ایران باردیگر بر شعارهای کلیدی و ارزشی انقلاب پافشاری می‌کند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت امام(ره) گفت: ایشان دارای ابعاد مختلف شخصیتی بود، از جمله این ویژگی‌ها این است که امام یک شخصیت برازنده و مورد قبول همه جریان‌های سیاسی بود، در نتیجه اگر اختلاف سلیقه‌ای نیز وجود داشت با رهنمودهای امام اختلاف‌ها حل می‌شد.
وی عنوان کرد: نیروهای مذهبی و سیاسی در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برای رسیدن به هدف اصلی که سرنگونی رژیم شاه بود، توجه کاملی به توصیه‌ها و تأکیدات امام(ره) داشتند، البته اختلاف سلیقه وجود داشت، اما وحدت به عنوان محوری‌ترین راه رسیدن به پیروزی فراموش نمی‌شد که در این زمینه نقش بنیانگذار جمهوری اسلامی کلیدی بود.

نقش رهبری اتحاد نیروهای انقلاب است

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه در حکومت اسلامی نقش رهبری اتحاد نیروهای انقلاب است، گفت: در روایات آمده است که «اسمعوا وأطیعوا لمن ولاه الله الامر فانه نظام‌الاسلام»، به سخن کسی که خدا او را ولی شما قرار داده، گوش دهید، زیرا او اساس اسلام است؛ طبق این حدیث رهبر اسلامی موجب نظام حکومت اسلامی خواهد بود.

عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: امروز همین نقش را مقام معظم رهبری بر عهده دارند و در جریان مشکلات سکان رهبری جامعه اسلامی را عهده‌دار هستند، باید عمق این سخن امام که فرمود «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد»، را همیشه مدنظر قرار دهیم.

روحانیون و دانشگاهیان نیز مانند مردم، رهبری امام(ره) را پذیرفته بودند

حجت‌الاسلام‌ ابراهیمی با اشاره به نقش امام(ره) در وحدت روحانیون و دانشگاهیان و نخبگان گفت: ایشان در این موضوع نیز وحدت را محور اصلی می‌دانست، روحانیون و دانشگاهیان همانند سایر مردم رهبری امام(ره) را در انقلاب اسلامی پذیرفته بودند و این امر موجب شده بود تا دانشگاهیان و روحانیون برای پیروزی انقلاب اسلامی هم‌جهت شوند.
این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امام(ره) وحدت حوزه و دانشگاه را مطرح کرد و این امر نشان می‌دهد که در دوران رژیم پهلوی به دلیل فرهنگ منحط آن رژیم اختلافاتی میان دانشگاهیان و حوزویان وجود داشت، یکی از هنرهای امام(ره) این بود که بنای وحدت حوزه و دانشگاه را پایه‌ریزی کرد و ثمره این وحدت را امروز مشاهده می‌کنیم.
عضو جامعه روحانیت مبارز با ذکر اینکه راهپیمایی 22 بهمن نشان‌دهنده پویایی و کارآمدی شعارها و آرمان‌های انقلاب اسلامی بعد از گذشت بیش ازسه دهه است، گفت: ملت ایران در این راهپیمایی بار دیگر بر شعارهای کلیدی و ارزشی انقلاب پافشاری می‌کنند.
وی عنوان کرد: وحدت اقشار مختلف مردم رمز پیروزی انقلاب اسلامی بود و برای ادامه حرکت انقلاب نیز وحدت می‌تواند مهم‌ترین نقش را داشته باشد و حضور مردم در 22 بهمن نمایان‌گر وحدت و انسجام آنهاست.
این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ملت ایران با حضور در راهپیمایی 22 بهمن به دوستان و دشمنان انقلاب اسلامی پیام اقتدار را خواهند داد و این اقتدار موجب خواهد شد که دوستان انقلاب اسلامی امیدوارترشوند و دشمنان در تهدیدهای خود تجدیدنظر کنند.

captcha