جشنواره داستان کوتاه پایداری برگزیدگان خود را شناخت
کد خبر: 1361186
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۵

جشنواره داستان کوتاه پایداری برگزیدگان خود را شناخت

گروه ادب: هیئت داوران چهارمین جشنواره «داستان کوتاه کوتاه پایداری» در بیانیه‌ای اسامی برگزیدگان و افراد شایسته تقدیر این دور از جشنواره را معرفی کرد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، آئین اختتامیه چهارمین جشنواره «داستان کوتاه کوتاه پایداری»، امروز، 30 دی‌ در محل تالار هویزه باغ موزه دفاع مقدس با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین امرودی، قائم‌مقام معاونت اجتماعی شهرداری تهران و جواد محقق، سعید علامیان و غلامعلی رجائی، نویسندگان دفاع مقدس، رضا حاجی‌آبادی، دبیر اجرایی جشنواره و جمعی از علاقه‌مندان برگزار شد.



بیانیه هیئت داوران چهارمین جشنواره «داستان کوتاه کوتاه پایداری» به این شرح است:



«هیئت داوران چهارمین جشنواره داستان کوتاه کوتاه پایداری در سال 1392 مرکب از مهدی کاموس، جواد محقق، رضا حاجی‌آبادی، سیدابراهیم پیره، هادی خورشاهیان، علی‌الله سلیمی و هوشنگ بهداروند، پس از مطالعه و بررسی 1300 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره، گزارش خود را بدین ترتیب اعلام می‌کند.



هیئت داوران مراتب خرسندی خود را نسبت به رشد کمی و کیفی آثار ارسالی، نسبت به دوره‌های گذشته، در حوزه داستان‌های کوتاه کوتاه(فلش فیکشن) اعلام می‌دارد.



افزایش تعداد آثار ارسالی و رسیدن به رقم 1300 اثر، نشانه توجه اهالی ادبیات به این جشنواره و نیز اعتماد آنها به برگزارکنندگان است. 



در این دوره از جشنواره اکثر آثار از طریق پیامک و ارسال داستانک‌ها به شماره 021000365 به دبیرخانه رسید که ایجاد فرصت برابر برای شرکت همه نویسندگان کشور و نیز سهولت دسترسی و برآوردهای آماری، برخی از مزیت‌های این شیوه دریافت آثار بود.



هیئت داوران لازم می‌داند از کوشش و فعالیت رضا حاجی‌آبادی، مدیر انتشارات هزاره ققنوس و سیدحسین عابدینی، مدیر نشر سفیر اردهال به دلیل نگاه هدفمند این ناشران بخش خصوصی به مقوله تربیت نویسندگان جوان در حوزه ادب پایداری تقدیر و تجلیل به عمل آورد.



راه‌اندازی سامانه پیامکی آموزش داستان‌نویسی و نیز ارسال داستانک‌های برگزیده دوره‌های پیشین نیز یک از تفاوت‌های این دوره نسبت به دوره‌های پیشین بود که با همراهی شرکت پیام‌افزار پیک‌آسا و شرکت همراه اول امکان‌پذیر شد. داوران از تمامی علاقه‌مندان داستان‌نویسی درخواست دارند تا با ثبت‌نام در این سامانه به شماره 20123 به رشد کیفیت نویسندگی خود کمک کنند.



هیئت داوران اعلام می‌کند که در مرحله اول داوری، از میان 1300 داستان رسیده، 115 داستان توسط داوران مرحله اول انتخاب شدند. در مرحله بعدی نیز از میان 115 داستان، تعداد 30 داستان توسط سه داور مرحله نهایی انتخاب و در نهایت از میان این 30 اثر نیز 13 اثر برگزیده و تقدیری به شرح زیر اعلام شد.



دبیرخانه جشنواره اعلام می‌کند که 115 داستان برای داوری مردمی روی سایت جشنواره قرار گرفت که نزدیک 1000 پیامک برای انتخاب بهترین داستان مردمی به سامانه پیامکی جشنواره رسید که نام این برگزیده در ادامه اعلام خواهد شد.



هیئت داوران از میان 13 داستان رسیده به مرحله نهایی، نویسندگان شایسته تقدیر و سه داستان برتر را به شرح زیر اعلام می‌کند و یادآور می‌شود که ترتیب اعلام اسامی افراد شایسته تقدیر براساس زمان ارسال اثر آنها بوده و ارتباطی با رتبه ندارد.



نفرات شایسته تقدیر: مهدی قزلی به خاطر داستان «خاطره»، امیر عضد به خاطر داستان «خاک»، حسن رحیمی‌مقدم به خاطر داستان «ورود ممنوع»، نگار دهقانی به خاطر داستان «بازی»، ابوالحسن اکبری به خاطر داستان «میدان»، احسان عظیمی به خاطر داستان «رقص»، محمدعلی متقیان به خاطر داستان «گم شده»، محسن کلهر به خاطر داستان «قایم باشک»، زهرا ریحانی به خاطر داستان «حرف» و سیدسجاد موسوی‌سالم به خاطر داستان «ویدا».



برگزیده مردمی:



براساس آرای دریافتی داستان «سال تحویل» با کد 760 ، نوشته الهام درویشی به عنوان برگزیده مردمی معرفی می‌شود.



نفرات برگزیده:



هیئت داوران جایزه نفر سوم را به دلیل داشتن دورن‌مایه حسی و روایت درست داستان، به داستان «هم‌سر» نوشته خانم مریم ساحلی اهدا می‌کند. همچنین جایزه دوم را به خاطر نگارش دو داستان «پیشروی» و«حکم تخلیه» که با رعایت ایجاز و زبانی شفاف، پیام خود را انتقال داده است به هوشنگ بهداروند اهدا می‌کند. هیئت داوران، جایزه اول را به خاطر داشتن دورن‌مایه حسی و تربیتی، رعایت عنصر ایجاز، غافل‌گیری و تصویرسازی مناسب به داستان «کمین» نوشته یاسر سماوات اهدا می‌کند.»

captcha