فرهنگ قناعت، اداره کشور را با بودجه فعلی میسر می‌سازد
کد خبر: 1357758
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۰
منتخب مردم ابهر در مجلس:

فرهنگ قناعت، اداره کشور را با بودجه فعلی میسر می‌سازد

گروه سیاسی: با توجه به این‌که بودجه عمومی کشور، وضعیت مطلوبی ندارد باید به فرهنگ قناعت روی آورد و از این طریق با بودجه موجود، کشور را اداره کرد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، محمدرضا خان‌محمدی، منتخب مردم ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی روز گذشته، 21 دی در همایش «یاوران وقف» در شهرستان خرمدره، گفت: باید از منافع وقف برای حل مشکلات مردم و جامعه بهره گرفت.



وی تأکید کرد: با توجه به این‌که بودجه عمومی کشور، وضعیت مطلوبی ندارد باید به فرهنگ قناعت روی آورد و از این طریق با بودجه موجود، کشور را اداره کرد.



این مقام مسئول با بیان این‌که برخی تلاش می‌کنند تا وارد جریان مفاسد اقتصادی شوند که باید در مقابل آن‌ها ایستاد، یادآور شد: برخی از زیاده‌خواهی‌ها در جامعه وجود دارد که باید در مقابل زیاده‌خواهان با قدرت تمام ایستادگی کرد.



منتخب مردم ابهر در مجلس با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی در زمینه  وقف در جامعه، خاطرنشان کرد: در سایه وقف می‌توان محرومیت را از جامعه زدود که در این راستا باید مراقب برخی افراد که به نام خیر می‌خواهند سوء استفاده‌هایی انجام دهند، بود.



سرمایه‌گذاری بیش از 5 میلیارد ریال از درآمدهای موقوفات در زنجان



در ادامه این همایش، حجت‌الاسلام علی باقری، مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه استان زنجان تصریح کرد: طی 5 سال گذشته بیش از 5 میلیارد ریال از درآمدهای موقوفات در سطح استان سرمایه‌گذاری شده است.



وی ابراز کرد: امیدواریم با فرهنگ‌سازی در زمینه وقف و اثرات آن در جامعه، فرهنگ وقف میان مردم استان و کشور تقویت شود.



این مقام مسئول در پایان با اشاره به ضرورت اطلاع‌رسانی دقیق در زمینه وقف، اظهار کرد: در 9 ماهه گذشته از سال، 31 باب از موقوفات استان، وقف جدید بوده است که باید در این خصوص اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف صورت گیرد.



یادآور می‌شود، در پایان این همایش از واقفان، هیئت امنا و خادمان فعال مساجد و حسینیه‌ها و نفرات برتر سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم شهرستان خرمدره با حضور جمعی از مسئولان شهرستان تجلیل به‌عمل آمد.

captcha