امر به معروف در جامعه به‌صورت جدی دنبال شود
کد خبر: 1352502
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۵

امر به معروف در جامعه به‌صورت جدی دنبال شود

گروه اجتماعی: مدیر حوزه علمیه خواهران بیرجند با اشاره به حفظ حجاب در جامعه گفت: مسئولان فرهنگی و قضایی کشور وظیفه دارند امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه اجرا و برخورد با افراد بی‌حجاب را جدی دنبال کنند


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی، صغری حجی‌پور، مدیر حوزه علمیه خواهران نرجس(س) بیرجند با اشاره به 17 دی سالروز قانون کشف حجاب گفت: دشمنان اسلام به سرکردگی غرب همیشه در تلاش بودند تا ضربه به اسلام وارد کنند.



وی افزود: رضاخان از لحظ معنوی بیمار و همچنین وی مهره غرب بود و با سفر به کشور ترکیه تحت تأثیر اقدامات غرب‌گرایانه آتاتورک قرار گرفت.



مدیر حوزه علمیه خواهران نرجس(س) بیرجند ادامه داد: در این دوره نیز شایعاتی درباره ممنوعیت حجاب در مدرسه‌های دخترانه پخش شد، ولی قانونی در این راستا تصویب نشد.



حجی‌پور تصریح ‌کرد: رضا شاه ترجیح می‌داد که مردم عبا و عمامه‌های کهنه را کنار گذاشته و لباس متحدالشکل بپوشند و مردان کلاه پهلوی به‌سر بگذارند.



وی بیان کرد: حجاب و عفاف بانوان ایرانی نمودار بارزی برای جلوگیری از فرهنگ بیگانه غرب در کشور بود و استکبار جهانی می‌خواست با این قانون حیا و عفاف را از زن ایرانی بگیرد که در اینجا خیلی از بانوان خانه‌نشین، شهید و تبعید شدند و مبارزات رضاخانی علیه رضاخان صورت گرفت.



مدیر حوزه علمیه خواهران بیرجند با بیان اینکه مهم‌ترین نقش در تربیت انسان را خانواده بر دوش دارد، یادآور شد: مصیبت غرب در دنیای امروز خانواده است وقتی بنیان خانواده از هم گسست، تقیدات و بی‌بندباری در جامعه زیاد می‌شود.



حجی‌پور با بیان اینکه دشمن در کشور ما با شکست اقتصادی و علمی روبرو شده است، گفت: استکبار جهانی با در اختیار داشتن سایت‌های ضد‌اسلامی برای گسترش جنگ نرم علیه بنیان خانواده و ترویج بی‌بندوباری جوانان و فرهنگ خانواده‌ها تلاش می‌کند.



وی افزود: حجاب، عفاف و همسرداری سنگر مهم و ارزشمند برای زنان مسلمان است و اگر این سنگر حفظ نشود خطر بزرگی برای خانواده بوده و چراغ سبزی برای دشمنان اسلام است.



مدیر حوزه علمیه خواهران بیرجند با اشاره به رسالت زنان جامعه اسلامی تصریح کرد: شهدای ما از جانشان که بزرگترین دارایی آنها بود گذشتند تا بانوان و دختران ایران اسلامی پرچم‌دار حیا، عفت و حجاب باشند.



حجی‌پور خطاب به مسئولان فرهنگی و قضایی کشور افزود: مسئولان فرهنگی و قضایی ما وظیفه دارند که امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه به‌صورت جدی دنبال کنند و برخورد مناسبی با افراد بی‌حجاب کنند.



وی ادامه داد: در اسلام نخست به تزکیه اشاره شده است و بعد به تعلیم و باید دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و حوزه‌های علمیه در بحث فرهنگ‌‌سازی عقب نمانند و زمینه را برای اجرای فرهنگ عفاف و حجاب فراهم آورند.



مدیر حوزه علمیه خواهران نرجس(س) اظهار کرد: مبارزه با بی‌حجابی در جامعه اسلامی و فرهنگ‌سازی برای آن یک کار جهادی می‌خواهد.

captcha