نقل تاریخ براساس حوادث در «تاریخ انقلاب اسلامی»
کد خبر: 1351725
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۲
مدیر مسئول انتشارت «قدر ولایت» خبر داد:

نقل تاریخ براساس حوادث در «تاریخ انقلاب اسلامی»

گروه ادب: عطائی با اعلام انتشار 4 مجلد از مجموعه «تاریخ انقلاب اسلامی» گفت: این مجموعه ضمن رعایت توالی تاریخ، براساس حوادث نگاشته شده است نه اینکه تاریخ بنویسیم و حوادث در دل آن باشد.


احمد عطائی، مدیر مسئول مؤسسه انتشارتی قدر ولایت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، از انتشار چهار جلد از مجموعه 10 جلدی «تاریخ انقلاب اسلامی» خبر داد و اظهار کرد: این آثار در راستای ضرورت مطالعه و شناخت تاریخ انقلاب اسلامی به ویژه برای جوانان به تحقیق، پژوهش و تدوین «تاریخ انقلاب اسلامی» اقدام کرده است.



وی با بیان اینکه پژوهش‌های این طرح به مدت دو سال زمان برده است و این چهار جلد، اولین حاصل آن محسوب می‌شوند، ادامه داد: عناوین چهار مجلد اول از این مجموعه به این شرح است، «دولت موقت از تشکیل تا استعفاء»، «قانون اساسی از پیش‌نویس تا بازنگری»، «بنی‌صدر از انتخاب تا سقوط» و «آشوب‌ها، ترورها و کودتاها».



مدیرمسئول قدر ولایت به استفاده از سخنان و خاطرات رهبر فقید انقلاب اسلامی(ره)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، کتاب‌های و مطبوعات در این پژوهش اشاره کرد و ادامه داد: این مجموعه بر اساس توالی تاریخی بیان شده است و به لحاظ زمانی در یک راستا است.



عطائی اضافه کرد: هرچند این مجموعه براساس توالی تاریخی است، اما تنها حوادث مهم را بررسی کرده است. به این معنا که تاریخ در این مجموعه براساس حوادث نگاشته شده است نه اینکه تاریخ بنویسیم و حوادث در دل آن باشد.



وی ویژگی مهم دیگر این اثر را اختصار معرفی کرد و ادامه داد: این مختصر بودن از بی‌رغبتی مخاطب برای مطالعه اثر جلوگیری می‌کند و مهم‌تر آنکه امکان انجام تحقیق و پژوهش را به صورت موضوعی برای محققان و پژوهشگران ممکن می‌کند.



مدیرمسئول قدر ولایت آخرین ویژگی این مجموعه را این طور بیان کرد: این 10 مجلد در عین حال که پیوستگی تاریخی دارند، پیوستگی موضوعی ندارند و هر مجلد به موضوعات خاصی اشاره می‌کند.

captcha