لزوم تعریف درست از قوانین در هزینه‌کرد مناسب بودجه‌های قرآنی
کد خبر: 1351259
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۶

لزوم تعریف درست از قوانین در هزینه‌کرد مناسب بودجه‌های قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: امام جمعه خوسف اظهار کرد: وجود سازمان‌های نظارتی برای تعریف درست قوانین ضرورتی است تا به‌‌وسیله آن بودجه‌های اختصاص داده شده به فعالیت‌های قرآنی به‌درستی در محل خود مصرف شوند.


حجت‌الاسلام علیرضا حسینی، امام جمعه خوسف در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، در باب اهمیت اعتبارات و بودجه فعالیت‌های قرآنی گفت: از آنجا که در آستانه دهه چهارم انقلاب رهبر‌ انقلاب بحث سبک زندگی را که مقدمه ورود به زندگی نوین اسلامی است را مطرح فرمودند و آموزه‌های زندگی‌ساز قرآن مرجع و نقطه ثقل رفتارهای اجتماعی و تمدن اسلامی است می‌طلبد که برای ترویج اندیشه قرآنی در دولت اسلامی سرفصل‌های اعتبای برای این مهم درنظر گرفته شود.



وی درباره میزان اعتبارات قرآنی در برنامه پنجم توسعه گفت: نیم‌درصد از اعتبارات عمرانی برای ترویج فرهنگ قرآنی درنظر گرفته شده است.



امام جمعه خوسف در باب هزینه‌کرد اعتبارات و بودجه‌های فعالیت‌های قرآنی اظهار کرد: تخصیص اعتبارات و میزان آن بسته به گزارش عملکرد نهادها و مؤسسات قرآنی در سال 92 دارد و نحوه هزینه‌کرد تحت اشراف وزارت فرهنگ و ارشاد مدیریت می‌شود.



حجت‌الاسلام حسینی درباره اینکه متمرکز بودن و غیرمتمرکز بودن بودجه به چه‌ صورتی است، یادآور شد: بودجه به‌شکل متمرکز از وزارتخانه دریافت می‌شود که باید در استان‌ها و شهرستان‌ها به‌صورت دقیق هزینه شود.



امام جمعه خوسف اظهار کرد: هر کدام از این‌دو نوع مزایا و معایبی دارند ما به‌عنوان دبیرخانه امورفرهنگی و دینی وزارت نیرو خراسان جنوبی شیوه اختصاص متمرکز را بهترمی‌دانیم که علتش برخی تنگ‌نظری‌ها در استان کوچکی مثل استان ما است.



وی با اشاره به موازی‌کاری در بحث مسائل مذهبی و فرهنگی یادآور شد: ضرورت مدیریت و فرماندهی فعالیت‌های فرهنگی امری بسیار مهم است که باید سامان‌دهی شود.

captcha