ولایت و عاشورا دو سپر اصلی ایران در مقابل دشمنان هستند
کد خبر: 1344390
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۶
رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا:

ولایت و عاشورا دو سپر اصلی ایران در مقابل دشمنان هستند

گروه هنر: آنچه باعث شده ایران با وجود همه مشکلات و وجود دشمنان داخلی و خارجی همچنان استوار و پابرجا بماند ولایت و در رأس آن بحث عاشورا است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان محمدعلی زلفی‌گل، رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا، چهارشنبه، 27 آذر در اختتامیه سوگواره خورشید عاشورا گفت آنچه باعث شده ایران با وجود همه مشکلات و وجود دشمنان داخلی و خارجی همچنان استوار و پابرجا بماند ولایت و در رأس آن بحث عاشورا است و تازمانی که این مقوله در ایران وجود دارد ایران آزاد و آباد خواهد ماند.
وی افزود: تلاش در راه عاشورا و زنده نگه‌داشتن آئین‌های عاشورایی و امام حسین(ع) نیاز به تشکر ندارد زیرا متولی اصلی آن امام حسین(ع) است که خود از زحمات تلاشگران قدردانی می‌کند.
زلفی گل اضافه کرد: اگر کشور ایران در طول تاریخ با وجود موقعیت استراتژیک و ایادی استکبار که چشم طمع به خاک کشور ما دوخته‌اند، حفظ شده است، آنها به راحتی با جنگ قومیت‌های ترکمن، لر، بلوچ، آذری و کرد حس تجزیه طلبی را در ایران رواج داده و می‌توانستند ایران را تجزیه کنند ولی بخاطر دین اسلام و عاشورا بود، که ایران ایران مانده است.
رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا ادامه داد: هنر برای اثبات یک حقیقت در انتقال مطلب و به‌کارگیری منطق کار را ساده می‌کند، در واقع زبان هنر کاتالیزوری برای بیان یک حقیقت و یک مفهوم برای اثبات واقعیت است. به‌کارگیری هنر در آموزش، پژوهش و تفهیم مطالب یک واقعیت انکارناپذیر است و از این جهت است که هنرمندان دارای ارزش هستند.
زلفی‌گل تصریح کرد: همانگونه که جرقه‌های انقلاب حاضر مصر به خاطر سریال یوسف پیامبر(ع) در کشور ما صورت گرفت و مصریان با دیدن این سریال و اینکه با این همه قدمت چرا مردم باید زیر سلطه ایادی استکبار باشند موجبات قیام مردم مصر شد و این نشان دهنده جنبه تأثیرگذار هنر بر روح و روان مردم دارد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: باید از پتانسیل دانشجویان برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ جبهه و جهاد بهره گرفته شود زیرا این آثار برای سالیان سال به عنوان یادگاری خواهند ماند و در روز محشر گواه و نشانه‌ایی برای هنرمند خواهد شد.

captcha