دانشکده علوم قرآنی هرمزگان زمینه‌ساز تحول در مبادی علوم قرآنی است
کد خبر: 1335890
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۶
آیت‌الله نعیم‌آبادی:

دانشکده علوم قرآنی هرمزگان زمینه‌ساز تحول در مبادی علوم قرآنی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: دانشکده علوم قرآنی هرمزگان زمینه‌ساز ایجاد یک تحول مهم در مبادی علوم قرآنی در این استان است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، آیت‌الله غلام‌علی نعیم‌آبادی، امام جمعه بندرعباس امروز، 17 آذر در جمع دانشجویان و کارکنان دانشکده علوم قرآنی هرمزگان با تبریک روز دانشجو اظهار کرد: روز دانشجو روز احساس مسئولیت در دانشگاه است تا از پوسته فردیت خارج و وارد فضای جمعی شویم.



وی بیان کرد: قرآنی شدن اول کار است هیچ قرآنی نمی‌تواند برای خودش باشد یک فعال قرآنی زبان قرآن در جامعه است و این یک افتخار است؛ بنابراین اگر قرآن یاد گرفتید نباید برای خودتان باشید بلکه مکلف به رواج آن در جامعه هستید.



نماینده ولی فقیه در هرمزگان خطاب به دانشجویان این دانشکده گفت: حافظ قرآن شدن فضیلت است اما مهم‌تر از آن حامل بودن است و اگر هر دو باهم باشد ما به اهداف خود دست خواهیم یافت.



آیت‌الله نعیم‌آبادی ادامه داد: از اینکه شما رشته قرآن را انتخاب کردید به فهم و درک‌تان درود می‌فرستم زیرا رشته شما از دو نظر قابل دقت است؛ اول خود قرآن، فهم و درک قرآن زیرا ارتباط با قرآن کرامت و فضیلت دارد و دوم نیاز جامعه به فضای قرآنی است.



وی اظهار کرد: رشته‌های علوم قرآنی که جامعه بیشتر از تمام رشته‌ها به آن احتیاج دارد غیر از احتیاج خود دانشجو نیاز جامعه است ولی مشکل ما این است که برای انتخاب رشته به پول آن نگاه می‌کنیم و علم را پل برای پول قرار می‌دهیم درحالی که علم برای کمال است.



نماینده ولی فقیه در هرمزگان تصریح کرد: اگر آگاهی از وضع جامعه داشته باشیم، می‌فهمیم بزرگترین اشکال جامعه ما نامأنوس بودن قرآن میان ماست، جهل ما از قرآن و ارتباط کم ما با قرآن باعث شده متفرق شویم و این دودستگی‌هاست که باعث شده چند میلیون یهودی دنیا را اداره کنند و برای آینده برنامه بریزند این ننگ است.



آیت‌الله نعیم‌آبادی  با اشاره به این جمله امام خمینی(ره) که فرمود: اگر همه انبیا یک جا جمع شوند با هم یک لحظه هم دعوا ندارند، دعواها قطعاً خاستگاه شیطانی دارد درحالی که اسلام مکتب فردیت نیست مکتب جمعی است اما مکتب اومانیسم انسان‌محوری و فردیت را رواج می‌دهد و روح جمعی‌نگری را از بین می‌برد.



وی با بیان اینکه ما متأسفانه در فرهنگ غرب غرق شده‌ایم و این بسیار خطرناک است، گفت: خداوند به ما ولایت و حاکمیت داده است، پیامبر اکرم(ص) اینگونه مثال زد: اگر جمعی در کشتی نشستند و یک نفر در گوشه‌ای با میخ شروع به سوراخ کردن کشتی کند چه می‌شود؟ آیا فقط خودش غرق می‌شود؟ جامعه هم مانند کشتی است.



نماینده ولی فقیه در هرمزگان در ادامه سخنان خود بیان کرد: ضرورت ورود قرآن به جامعه و ساماندهی عقیدتی و فکری مردم و ایجاد تحول در مبادی علوم قرآنی از ضرورت‌های ایجاد دانشکده‌های علوم قرآنی در کشور است.



آیت‌الله نعیم‌آبادی با اشاره به اینکه دانشکده‌های علوم قرآنی به‌عنوان مجموعه‌ای علمی، آموزشی و پژوهشی قرآنی در زمینه قرآن‌باوری در جامعه نقش اساسی دارند، خاطرنشان کرد: زمانی که به معارف قرآنی بپردازیم و باور قرآنی را در جامعه محقق کنیم، رفتارهای قرآنی نیز شکل می‌گیرد.



امام جمعه بندرعباس با اشاره به ضرورت ایجاد دانشکده‌های علوم قرآنی در کشور عنوان کرد: این دانشکده به دلیل تازه تأسیس بودن با مشکلاتی مواجه است که باید با مدارا و همدلی آن‌ها را برطرف کرد.



وی خاطرنشان کرد: قرآن دریاست ظاهرش زیباست اما اگر چیزی می‌خواهید باید به عمق آن توجه کرد و هرچه بیشتر در این مسیر بروید، بیشتر بهره می‌برید و شما دانشجویان دانشکده علوم قرآنی باید قرآنی صحبت کنید، باید قرآنی بیندیشید و خدا را شکر کنید که این رشته را انتخاب کرده‌اید.



در ادامه محمد فاتحی، رئیس دانشکده علوم قرآنی هرمزگان نیز هدف از ایجاد دانشکده را تربیت کارشناسان و نیروهای متخصص قرآنی در سطح استان برشمرد و بیان کرد: دانشکده علوم قرآنی بندرعباس از نظر آموزشی و برنامه‌های جانبی از جمله حفظ کل قرآن کریم در طول دوره تحصیلی و آموزش مکالمه عربی جزو دانشکده‌های برتر است.



یادآور می‌شود، در پایان این دیدار که در دفتر آیت‌الله نعیم‌آبادی برگزار شد، به حفاظ برتر دوره حفظ کل قرآن هدایایی اهدا شد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۵ - ۲۲:۱۶
0
0
مهم اینکه الان مسولان استانی حمایتی از دانشکده نمیکنن و دانشجویان ب خا طر تعطیلی زیر فشار هستن.
خواهشا رسیدگی کنید
هرمزگان به یک دانشکده علوم قرانی نیاز دارد
captcha