مدیریت جامع و منابع انسانی شایسته؛ از الزامات ستاد ساماندهی شئون فرهنگی
کد خبر: 1331187
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۸
مدیرکل تشکل‌های مذهبی کشور عنوان کرد:

مدیریت جامع و منابع انسانی شایسته؛ از الزامات ستاد ساماندهی شئون فرهنگی

گروه اجتماعی: معممی‌مقدم رکن مدیریت جامع و منابع انسانی شایسته را از الزامات ستاد ساماندهی شئون فرهنگی دانست و گفت: اولین بعد مهم این ستاد فعالیت فرهنگی است که باید به‌نحو احسن انجام شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، رضا معممی‌مقدم، مدیرکل تشکل‌های مذهبی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور شب گذشته، 12 آذر در ستاد ساماندهی شئون فرهنگی خراسان جنوبی، با اشاره به جایگاه رهبری در جامعه گفت: تشکل‌ها نباید جلوتر و عقب‌تر از ولایت فقیه قرار بگیرند و سلیقه‌ای عمل کنند.



وی از این ستاد به‌عنوان قرارگاه فرهنگی مهندسی مناسبت‌های مذهبی یاد کرد و افزود: برای این قرارگاه هشت رکن لازم است که اولین بعد آن، فرهنگی است که منظور این عنوان تعریف جامع از کار دینی است.



نگاهی به ارکان تشکیل‌دهنده ستاد ساماندهی شئون فرهنگی



مدیرکل تشکل‌های مذهبی کشور، نیازسنجی را  به‌عنوان رکن دوم این ستاد معرفی کرد و یادآور شد: اولویت‌بندی، برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی، بدون استفاده از جامعه‌شناسان و روانشناسان امکان‌پذیر نیست و حضور آنها در جلسات می‌تواند برای چاره‌اندیشی بهتر، مؤثر باشد.



معممی‌مقدم، بعد سوم این قرارگاه فرهنگی را نظارت عنوان کرد و افزود: بدون رصد دقیق نمی‌توان مسئله‌محور عمل کرد و بر این اساس نیاز به نظارت دقیق سازمان‌های رصدکننده است.



مدیرکل تشکل‌های مذهبی کشور در مورد رکن چهارم این ستاد اظهار کرد: بررسی و ریشه‌یابی مشکلات می‌تواند در ریشه‌کنی معضلات و آسیب‌ها مفید باشد.



معممی‌مقدم، رصد فرهنگی و ساختار رصد را رکن پنجم و از مدیریت جامع به‌عنوان رکن ششم یاد کرد و افزود: در مدیریت جامع نیاز به اتاق فکر و جامعه‌شناسان و روانشناسان است و این افراد مدیران فرهنگی در این عرصه محسوب می‌شوند.



مدیرکل تشکل‌های مذهبی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به برگزاری اجتماعات باشکوه عزاداری در 200 شهر بزرگ، اظهار کرد: این اجتماعات، نماد وفاق مذهبی جامعه است.



 وی در مورد خروجی‌های هیئت‌های مذهبی تصریح کرد: خروجی هیئت‌ها باید به‌سمتی پیش برود که جوانان و خانواده‌ها محب اهل‌ بیت(ع) شوند.



معممی‌مقدم در مورد عاشورا نیز گفت: اگر عاشورا نبود انقلابی هم نبود و کربلا حقیقت اسلام است.



هیئت‌های مذهبی خیمه‌های پاسخگویی به مسائل شرعی را برپا کنند



وی از هیئت‌های مذهبی خواست خیمه‌های پاسخگویی به مسائل شرعی را برپا کنند و با حضور کارشناسان مذهبی و آشنا به مسائل در جلسات، پاسخگوی شبهات و سؤالات مردم به‌ویژه جوانان باشند.



مدیرکل تشکل‌های مذهبی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی از آموزش و پروش خواست تا با احیا‌ هیئات دانش‌آموزی و آشنایی دانش‌آموزان با قرآن و عترت، آسیب‌ها را تا حدی چشمگیر کاهش دهند.

captcha