ستاد بزرگداشت مناسبت‌های دفاع مقدس در خوزستان تشکیل شود
کد خبر: 1314368
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۳

ستاد بزرگداشت مناسبت‌های دفاع مقدس در خوزستان تشکیل شود

گروه اجتماعی: معاون استاندار خوزستان با تأکید بر تدوین تقویم مناسبت‌‌های مختلف هشت سال دفاع مقدس گفت: بایسته است ستاد مشخصی در این راستا با حضور دستگاه‌های فرهنگی، نیروهای نظامی و انتظامی تشکیل و البته اعتبارات ویژه‌ای نسبت به این ستاد در ردیف بودجه استانی در نظر گرفته شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، سیدکریم حسینی، معاون سیاسی ـ اجتماعی استاندار خوزستان در «ستاد استانی بزرگداشت بیست و شش آبان سالروز شکست حصر سوسنگرد و هشت آذر سالروز آزادسازی بستان» که امروز شنبه، 18 آبان‌ماه در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: به تأسی از آموزه‌های عاشورا و فرموده امام خمینی(ره) که «محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است»، مناسبت‌های مختلف هشت سال دفاع مقدس از جمله آزادسازی شهرهای مختلف کشور گرامی داشته می‌شوند.



وی ادامه داد: گرامیداشت این مناسبت‌ها حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام خمینی(ره) است و باید بزرگداشت این ایام در برنامه‌های فرهنگی و دینی گنجانده شود. تقویم مناسبت‌‌های مختلف هشت سال دفاع مقدس باید مشخص و ثبت شده و ستاد مشخصی در این راستا با حضور دستگاه‌های فرهنگی، نیروهای نظامی و انتظامی تشکیل شود چرا که خوزستان پیش‌قدم در مناسبت‌های دفاع مقدس بوده است. البته اعتبارات ویژه‌ای نسبت به این ستاد در ردیف بودجه استانی در نظر گرفته شود و همچنین مسئول این ستاد به‌عنوان مسئول یک سازمان یا دستگاه فرهنگی در جلسات حضور یابد.



حسینی عنوان کرد: 26 آبان‌ و 8 آذر و گرامیداشت سایر مناسبت‌های دفاع مقدس قطعاً ارزش‌های هشت سال جنگ تحمیلی را بیمه می‌کند. باید حضور دستگاه‌های اجرایی در این گونه مناسبت‌ها را به‌عنوان افتخار و یک اصل تلقی کرد.



همچنین در این نشست، سرهنگ پاسدار عبدالمجید عقیلی، مدیرکل بنیاد و حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با بیان اینکه بخش کوچکی از آینه‌های زیبای آنچه که در عاشورای سال 61 هجری به وقوع پیوست در طول هشت سال دفاع مقدس به ظهور نشست، گفت: معنا و مفهوم ایثار و مجاهدت را ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس به تصویر کشیده است و این برگرفته از مکتب عاشورا بود.



وی ادامه داد: اگر مکتب عاشورای امام حسین(ع) در تاریخ ثبت نمی‌شد و به وقوع نمی‌پیوست شکست حصر سوسنگرد، آزادی بستان و مقاومت چهل و پنج روزه مردم خرمشهر نیز رخ نمی‌داد.



عقیلی با تأکید بر اینکه بزرگداشت بیست و شش آبان و شکست حصر سوسنگرد باید برجسته شود، گفت: فضاسازی و هماهنگی میان ارتش، بسیج و سپاه نیز در حال اجراست که بالغ بر 70 عنوان برنامه در سراسر استان خوزستان به این مناسبت تدارک دیده شده است.

captcha