فیلم‌های حاضر در جایزه شهید آوینی از تکنیک خوبی بهره برده است
کد خبر: 1310499
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۷
پرویز شیخ طادی:

فیلم‌های حاضر در جایزه شهید آوینی از تکنیک خوبی بهره برده است

گروه هنر: آثار حاضر در جایزه شهید آوینی در مقایسه با سینمای داستانی از تکنیک و ساختار خوبی سود برده است.


پرویز شیخ طادی، کارگردان سینما و عضو هیئت داوران جایزه بزرگ شهید آوینی با بیان مطلب فوق اظهار کرد: این رویداد با عنوان جایزه بزرگ شهید آوینی برگزار می‌شود، اما به دلیل گستردگی فراخوان شاهد حضور آثاری با موضوعات مختلف و ساختارهای متفاوت بودیم. فیلم‌های این دوره جایزه بزرگ شهید آوینی به حدی خوب بود که می‌توان ادعا کرد اگر سینمای مستند به همین میزان خوب پیش رود، سینمای داستانی اعتبار خود را از دست می‌دهد؛ چراکه مستندهایی با این کیفیت می‌تواند تاثیر شگرفی بر مخاطب داشته باشد.



وی افزود: این فیلم‌ها در مقایسه با سینمای داستانی علاوه بر اینکه ساختار و تکنیک خوبی داشتند، سرگرم کننده و تاثیر گذار هم بودند و لازم است که جدی‌تر گرفته شوند. البته تعداد کمی از این آثار هم به بازسازی صد در صد از یک موضوع پرداخته و به نوعی از نگاه زیبایی شناسی دور شده و فقط به جنبه‌های تاریخی توجه نشان داده بودند؛ در حالی که مخاطب سینمای مستند جدا از اینکه به دنبال دریافت اطلاعات تاریخی است، به وجه زیبایی شناسی آثار هم توجه نشان می‌دهد و اگر کارگردانی به این موارد توجه نداشته باشد، مخاطب خود را از دست می‌دهد.



شیخ طادی در پایان خاطرنشان کرد: همانطور که «تعهد» سرآمد گفت‌وگوها و اندیشه‌های شهید آوینی است، روح کلامی که وی بدان معروف است نیز در آثار مستندسازان وجود داشت و آنها کاملا متعهدانه نسبت به اجتماع، مخلوقات خداوند و حتی محیط زیست حرکت کرده بودند که جای تقدیر دارد.

captcha