اهدای نشان شجاعت به دانش‌آموز حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع)
کد خبر: 4163710
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹

اهدای نشان شجاعت به دانش‌آموز حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع)

وزیر آموزش و پرورش در سفر به استان فارس با خانواده دانش‌آموز فداکار حادثه تروریستی حمله به حرم شاهچراغ(ع) دیدار و نشان شجاعت را به این دانش‌آموز 10 ساله اهدا کرد.

رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورشبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش فارس، رضا مرادصحرایی، وزیر آموزش و پرورش، امروز، ۲۹ مرداد در سفری چند ساعته به شهر طسوج شهرستان کوار فارس، با حضور در منزل محمدمبین قدرتی، دانش‌آموز شجاع حادثه حمله تروریستی به حرم شاهچراغ(ع)، از نزدیک با این دانش‌آموز و خانواده‌اش دیدار کرد.

وزیر آموزش و پرورش در این دیدار صمیمی پس شنیدن شرح ماوقع از زبان محمدمبین و برادرش محمدمتین قدرتی، گفت: حادثه تروریستی اخیر شاهچراغ(ع) در شیراز، عمق کینه دشمن با فرهنگ ایران اسلامی را نشان داد.

صحرایی ایثار، فداکاری و شجاعت را جزئی از فرهنگ اصیل ایرانی دانست و گفت: با ورود اسلام به سرزمین پارس و ایران، این شجاعت مایه اعتقادی و دینی به خود گرفت و به یکی از ویژگی‌های بارز ایرانیان تبدیل شد.

وی با بیان اینکه در انقلاب اسلامی روحیه شجاعت و فداکاری در لحظات این ملت متولد شد، افزود: حماسه کربلا الگویی بی‌بدیل برای نسل‌ها ساخته است، اینکه یک دانش‌آموز این‌گونه شجاعانه و با روحیه‌ای که در هیچ کلاسی تدریس نشده رفتار می‌کند نتیجه این فضایی است که فرهنگ عاشورا ساخته است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه خاطرنشان کرد: برگزاری آیین‌های اسلامی، یادواره شهدا و سایر مراسم معنوی و تشریح شجاعت‌های یاران اباعبدالله الحسین(ع) در واقعه عاشورا، در نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شجاعت بسیار مؤثر است.

وی ادامه داد: به عنوان وزیر آموزش و پرورش هنگامی که فیلم حمله تروریستی شاهچراغ(ع) و حرکت شجاعانه دانش‌آموز کواری را مشاهده کردم، وظیفه خود دانستم در اولین فرصت برای قدردانی و اهدای نشان شجاعت به دیدن این بزرگ مرد کوچک بیایم.

صحرایی با اشاره به الگوسازی قهرمانان ایرانی، گفت: اگر افراد تنها در فیلم و انیمیشن‌ها و‌.. مثل این شجاعت را می‌بینند اکنون در این مکان یک الگوی واقعی در کنار ما حضور دارد و در فرهنگ ما این از نمونه حماسه‌آفرینی‌ها بسیار است.

وی با بیان اینکه به فرهنگ و ویژگی‌های اصیل ایرانی بر خود می‌بالیم، تأکید کرد: این اقدام نشان داد که نظام تعلیم و تربیت ما در مسیر صحیح حرکت می‌کند لذا در این نظام چنین فرهنگی رشد خواهد کرد و این برای ما امیدوار کننده است تا استوار‌تر از قبل این مسیر را ادامه دهیم.

بنابه گفته وزیر آموزش و پرورش، این بچه‌ها نشان دادند که این نسل برای مقابله با هر تهدیدی در آینده آماده‌تر از نسل گذشته است، امید، ایمان و خودباوری سه ویژگی است که در این نسل نونهال وجود دارد و آینده روشنی را نوید می‌دهد.

وی ادامه داد: در سازمان دانش‌آموزی نشان ملی شجاعت داریم که تنها یک بار و آن هم به شهید علی لندی؛ نوجوانی که دل به آتش زد و خانواده‌ای را نجات داد و به یک اسطوره تبدیل شد، اهدا کردیم و امروز برای دومین بار این نشان شجاعت را به این پسر نونهال کواری اهدا می‌کنیم.  

صحرایی با بیان اینکه این اتفاق نشان داد، شجاعت در کودکان ما است، گفت: هنگامی که این ویژگی به فرهنگ تبدیل شود تنها یک پیام را به دشمن مخابره می‌کند و آن این است که ما شکست‌ناپذیر هستیم.

بنا بر این گزارش، در حادثه تروریستی حمله به حرم شاهچراغ(ع)، عیسی قدرتی به همراه همسر و فرزندانش محمدمتین، محمدمبین و مهرسانا از زائران حرم شاهچراغ(ع) بودند که پس از زیارت و هنگام خروج با حمله تروریست مهاجم مواجهه می‌شوند، پدر از ناحیه پا زخمی و بر زمین می‌افتد در این هنگام محمدمبین فرزند کوچک علی‌رغم تیراندازی مهاجم و فضای رعب و وحشت ایجاد شده، به سمت پدر برمی‌گردد و با شجاعت تمام تلاش می‌کند او را از مهلکه نجات دهد.

محمدمبین و محمدمتین دانش‌آموزان پایه اول و سوم در دبستان امام خمینی(ره) شهرطسوج شهرستان کوار هستند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha