استفاده از تمام ظرفیت‌های عشایری برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی
کد خبر: 4163555
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰

استفاده از تمام ظرفیت‌های عشایری برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی

مدیرکل امور عشایر استان فارس بر ضرورت توسعه کتابخوانی در جامعه عشایری تاکید کرد و افزود: از تمامی ظرفیت‌ها همچون مدارس عشایری و تشکل‌های مردمی در راستای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و کتابخوانی در مناطق عشایری استفاده خواهیم کرد.

نشست امضای تفاهم‌نامه سه جانبه جامعه عشایری، فارسبه گزارش ایکنا از فارس، عبدالحمید کریمی، مدیرکل امور عشایر استان فارس امروز، ۲۸ مرداد در نشست امضای تفاهم‌نامه سه جانبه در خصوص توسعه خدمات کتابخوانی به جامعه عشایری، بر ضرورت توسعه کتابخوانی در جامعه عشایری تاکید کرد و افزود: از تمامی ظرفیت‌ها همچون مدارس عشایری و تشکل‌های مردمی در راستای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و کتابخوانی در مناطق عشایری استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه توسعه فرهنگی و کتابخوانی در میان عشایر مغفول مانده است، تصریح کرد: عشایر، جامعه‌ای مولد، اما محروم است از این رو ضرورت دارد در حوزه فرهنگی عشایر تحولی ایجاد شود.

میثم رضازاده، مدیر اداره آموزش و پرورش عشایر فارس نیز در این نشست گفت: انعقاد تفاهم‌نامه سبب ایجاد تمهیدات و امکانات بهتر در حوزه فرهنگ و کتابخوانی در میان عشایر می‌شود و در قالب آن می‌توان خدمات بهتری را به جامعه عشایر ارائه داد.

رضازاده با اشاره به اینکه دانش‌آموزان عشایر، بزرگترین جامعه هدف این تفاهم‌نامه هستند، تاکید کرد: مدارس ابتدایی به صورت متغیر و در مناطق‌های عشایر و مدارس دبیرستان به صورت شبانه‌روزی است و باید برای دسترسی هر دو گروه از دانش‌آموزان به کتاب برنامه‌ریزی شود.

انتهای پیام
captcha