استخدام 1500 معلم در فارس
کد خبر: 4162268
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸

استخدام 1500 معلم در فارس

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه در سطح کشور، استان فارس در پروژه استخدامی ماده ۲۸، رتبه برتر کشور را کسب کرده است، گفت:‌ با تلاش شبانه‌روزی و بی وقفه توانستیم کار مصاحبه‌ را به اتمام برسانیم لذا ۱۵۰۰ نفر در این فرآیند استخدام می‌شوند.

جلسه شورای آموزش و پرورش فارس، استانداری فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس،  محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز، 22 مردادماه در یکصد و پنجاه و نهمین جلسه شواری آموزش و پرورش استان فارس گفت: در راستای ارتقای آگاهی معلمان، دوره‌هایی را در سطح استان برگزار کردیم و تعداد زیادی از معلمان در آن شرکت کردند.

وی افزود: بازگشایی مدارس و پروژه مهر  از مهم‌ترین موضوعاتی است که در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد و به طور منظم جلسات هفتگی پروژه مهر برگزار و برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای مسائل مختلف  انجام می‌شود.

عسکری با بیان اینکه بر اساس اسناد بالادستی آئین‌نامه عفاف و حجاب تدوین و طی مراسمی در برنامه دوشنبه‌های مسجد محوری از آن رونمایی شد، گفت: در راستای برنامه‌های عفاف و حجاب دوره‌های آموزشی با حضور بیش از  ۸ هزار  معلم برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: در خصوص نقل و انتقالات با رعایت تکریم متقاضیان و رعایت خطوط قرمز در خصوص خالی نبودن کلاس‌های درس، تلاش ما این است که مشکل همکاران فرهنگی حتی‌الامکان مرتفع شود.

این مقام مسئول در خصوص ثبت‌نام مدارس نیز گفت:‌ فرآیند ثبت‌ نام در حال انجام است و مدیران مدارس با رعایت چارچوب‌های قانونی تعیین شده اقدام به ثبت‌نام می‌کنند.

عسکری با بیان اینکه فرآیند جذب معلمان ماده ۲۸ قانون استخدامی در حال انجام است، گفت: خوشبختانه نگاه خوبی در سازمان امور اداری و استخدامی در خصوص جذب معلمان وجود دارد.

عسکری افزود: در سطح کشور، استان فارس در پروژه استخدامی ماده ۲۸،  رتبه برتر کشور را کسب کردیم و علی‌رغم حجم سنگین آمار شرکت‌کنندگان با تلاش شبانه‌روزی و بی‌وقفه توانستیم کار مصاحبه‌ را به اتمام برسانیم لذا ۱۵۰۰ نفر در این فرآیند استخدام می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: در بحث رتبه‌بندی مقام سوم را دارا هستیم  البته دو استان به واسطه جمعیت کمی که دارند از ما جلو افتادند.

وی گفت: در بحث پوشاک برنامه‌ریزی و موارد لازمه را پیش‌بینی کردیم لذا گلوگاه‌های فساد را در این خصوص بستیم همچنین ساز و کارهای ساماندهی سرویس‌های مدارس را پیش‌بینی کردیم.

عسکری یادآور شد: در سال تحصیلی جدید قرار است تعداد ۱۷۰۰ دانشجو، وارد کلاس‌های درس دانشگاه  فرهنگیان شوند لذا در حال فراهم کردن مقدمات استقرار آن‌ها هستیم، خوابگاه دانشجویی یکی از دغدغه اصلی ما در این خصوص است.

وی تصریح کرد: به فضل الهی، آموزش و پرورش با تمام وجود تلاش می‌کند و برنامه‌ریزی کرده است تا حوادث تلخ سال قبل در مدارس شیراز تکرار نشود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین گفت: مشکل خوابگاه دانشجو معلمان در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان موضوعی است که باید به آن پرداخته شود.

انتهای پیام
captcha