حجت الاسلام مجتبی میری، مسئول تبلیغات اسلامی شهرستان زیرکوه،در گفت و گو با ایکنا از خراسانجنوبی، افزود: بسیاری از برنامههای دینی هنوز از شیوههای سنتی مانند سخنرانیهای طولانی استفاده میکنند، در حالی که جوانان به روشهای تعاملی، خلاقانه و مبتنی بر تکنولوژی علاقه بیشتری دارند.
وی افزود: همچنین، مربیان و مبلغان دینی گاهی درک درستی از دغدغههای فکری و اجتماعی نسل جوان ندارند.
حجت الاسلام میری ادامه داد: فضای مجازی و سرگرمیهای دیجیتال رقابت سختی با برنامههای دینی ایجاد کردهاند و اگر این برنامهها نتوانند خود را به روز کنند، ممکن است جذابیت خود را از دست بدهند. همچنین، جوانان امروز با سوالات و شبهات زیادی درباره دین مواجه هستند و اگر برنامههای دینی نتوانند پاسخهای منطقی و قانعکننده ارائه دهند، ممکن است جوانان به سمت منابع غیرمعتبر کشیده شوند.
وی به راهکارهای احتمالی برای جذب جوانان اشاره کرد و گفت: استفاده از روشهای خلاقانه، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، حضور فعال در فضای مجازی و معرفی چهرههای جوان و موفق دینی به عنوان الگو از جمله این راهکارها هستند.
مسئول تبلیغات اسلامی شهرستان زیرکوه، به چالشهای متعدد تبلیغات دینی اشاره کرد و گفت: عدم جذابیت روشهای سنتی، شکاف نسلی و رقابت با جذابیتهای دنیای مدرن، از جمله موانع اصلی در جذب جوانان به برنامههای دینی هستند.
وی بر لزوم استفاده از روشهای خلاقانه و همدلی با نسل جوان به عنوان کلید موفقیت در این زمینه تأکید کرد.
انتهای پیام