خراسان جنوبی در زمره بهترین استان‌ها در مشارکت در انتخابات است
کد خبر: 4194866
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۱

خراسان جنوبی در زمره بهترین استان‌ها در مشارکت در انتخابات است

معاون امور استان های سازمان صدا و سیما گفت: خراسان جنوبی در زمره بهترین استان‌ها در مشارکت در انتخابات است.

حسن عابدینی، معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیمابه گزارش ایکنا از خراسان جنوبی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی حسن عابدینی، معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما که به منظور حضور در مراسم راه‌اندازی کانال‌های انتخاباتی صدا و سیما به خراسان جنوبی سفر کرده، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردم خراسان جنوبی در همه انتخابات‌ها حضور گسترده‌ای داشته‌اند و بر این اساس این استان در زمره مناطقی از کشور است که بیشترین میزان مشارکت را در انتخابات دارد. 

وی با بیان اینکه در جلسه‌ای که امروز با استاندار خراسان جنوبی داشتیم، در زمینه افزایش مشارکت مردم در انتخابات صحبت شد، تصریح کرد: همانطوری که وزارت کشور مسئولیت اجرای انتخابات را بر عهده دارد، استانداران هم در استان ها مسئولیت حفظ سلامت و امنیت انتخابات را بر عهده دارند.

عابدینی گفت: استاندار خراسان جنوبی هم برنامه‌ریزی لازم را در این زمینه انجام داده و جلساتی برای ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مربوط برگزار شده است که در رقابت انتخاباتی و میزان مشارکت مردم تأثیرگذار خواهد بود.

معاون امور استان های سازمان صدا و سیما از راه اندازی 200 کانال انتخاباتی در کشور خبر داد که از این تعداد چهار کانال در خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود لذا صدا و سیما در این دوره از انتخابات مجلس برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات 200 کانال انتخاباتی راه‌اندازی می‌کند که از اول بهمن ماه در شبکه های تلویزیونی، رادیویی و تلوبیون و نیز فضای مجازی  برنامه‌های مورد نظر پخش خواهد شد.

وی بیان کرد: این کانال‌ها بر اساس حوزه‌های انتخابیه راه‌اندازی می‌شوند و در این راستا برای هر حوزه انتخابیه یک کانال در نظر گرفته شده است و نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در هفت روزی که برای تبلیغات مشخص شده ( تا یک روز قبل از برگزاری انتخابات)، از این طریق دیدگاه‌های خود را به مخاطبان منتقل خواهند کرد تا مردم با آشنایی کامل با دیدگاه‌ها و سلایق نامزدهای انتخابات مجلس، به فرد مورد نظر رأی بدهند.

عابدینی گفت: طبق اصلاحیه قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار بر این بود که صدا و سیما هزینه تمام شده را از نامزدها بگیرد که رقم بالایی می‌شد.

معاون امور استان های سازمان صدا و سیما با بیان اینکه صدا و سیما دنبال نفع مالی در این زمینه نیست، اظهار کرد: صدا و سیما رقم را بر اساس تعداد نامزدهای هر حوزه انتخابیه دریافت خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه هدف از راه اندازی کانال‌های انتخابات تلاش برای افزایش مشارکت مردم است، تصریح کرد: میزان مبلغی که از نامزدهای انتخابات مجلس گرفته می‌شود،در حوزه‌های انتخابیه متفاوت است.

وی با بیان اینکه این مبلغ برای استفاده نامزدها از 20 دقیقه آنتن کانال انتخابات از مبلغ پنج میلیون تومان شروع می‌شود، گفت: در بعضی از حوزه‌ها مانند تهران که تعداد نامزدها به دو هزار نفر می‌رسد، مجبوریم برای حوزه انتخابیه تهران، شمیرانات و شهر ری حدود چهار کانال راه اندازی کنیم تا همه نامزدها بتوانند از زمان مشخص شده برای بیان دیدگاه‌های خود استفاده کنند، بنابراین مبلغ مورد نظر در حوزه‌های مختلف متفاوت است.

عابدینی افزود: اگر براساس قانون موجود در این خصوص می خواستیم هزینه تمام شده را دریافت کنیم،مبلغ زیادی می‌شد لذا در جلساتی که به این منظور برگزار شد، قرار بود اگر نامزدی وارد مجلس شد و یا نامزدهایی که یک هزارم آرای مأخوذه را کسب کنند، هزینه‌ای پرداخت نکنند.

معاون امور استان های سازمان صدا و سیما با بیان اینکه از آن جایی که بر اساس نظر حقوقدان‌ها، انجام این کار منوط به قانون گذاری جدیدی است اجرای این موضوع با مشکل مواجه شد یادآورشد: با انجام این کار تلاش می‌کنیم زمینه رقابت بیشتر در انتخابات فراهم شود.

وی در دیدار با جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی امروز شنبه 30 دی در این دیدار ضمن اشاره به رتبه برتر خراسان جنوبی در مشارکت در انتخابات، به تشریح اقدامات صدا و سیما برای انتخابات 11 اسفند پرداخت، و گفت: باید تمام تلاش خود را بکنیم تا سطح مشارکت مردم در انتخابات پیش رو بالا باشد.

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: در کنار همه اقدامات ارزنده ای که در حوزه زیرساختی خراسان جنوبی انجام شده، چند ابر پروژه مهم در حال اجراست که از مطالبه‌های دیرینه مردم می‌باشد.

وی با اشاره به موقعیت اقلیمی خراسان جنوبی و مشکلاتی که زمستان سال گذشته از سرمای شدید هوا بر استان حاکم شد، بیان کرد: برای جلوگیری از تکرار این اتفاق، موضوع اتصال استان به رینگ سراسری پیگیری شد و به نتیجه رسید.

قناعت با بیان اینکه با اهتمام دولت، عملیات اجرایی پروژه اجرای خط لوله انتقال گاز دشتک زابل به نهبندان با 8 هزار میلیارد تومان اعتبار کلنگ زنی شد و در حال اجراست، افزود: تأکید رئیس جمهور در اجرای پروژه راه آهن استان اشاره کرد لذا عملیات اجرایی این پروژه به طور رسمی در جریان سفر رئیس جمهور به استان خراسان جنوبی در شهریورماه امسال آغاز شد و در حال حاضر پروژه فعال می‌باشد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه محل تأمین اعتبار این پروژه مشخص شده و فقط زیرسازی آن 18 هزار میلیارد تومان اعتبار لازم دارد لذا از انتقال آب دریای عمان هم به عنوان یک ابرپروژه یاد کرد و گفت: این پروژه در استان خراسان جنوبی در مرحله مسیرسازی است.

وی گفت: راه‌اندازی مجدد کارخانه قند قهستان هم از اتفاقات میمون دولت سیزدهم در استان خراسان جنوبی است که تنها سه ماه و 23 روز بعد از وعده رئیس جمهور در شهرستان درمیان محقق شد.

 

انتهای پیام
captcha