ایجاد کارگاه‌های اشتغال‌زایی در ۵۰۰ بقعه کشور
کد خبر: 4172664
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶

ایجاد کارگاه‌های اشتغال‌زایی در ۵۰۰ بقعه کشور

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه ۳۰ شرکت دانش‌بنیان مورد حمایت اوقاف و امور خیریه قرار دارند، گفت: در ۵۰۰ بقعه کشور طرح شمیم خدمت برگزار می‌شود که در قالب این طرح در کنار بقاع کارگاه‌های اشتغال‌زایی راه‌اندازی شده است.

حجت‌الاسلام محمد نوروزپور، مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی اوقاف و امور خیریه و حجت الاسلام بخشی پور؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام محمد نوروزپور، مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه، امروز، 10 مهرماه در نشست خبری که در بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری شش نشست تخصصی و علمی با موضوعات کاربردی از برنامه‌های دهه وقف است.

وی با بیان اینکه همایش یاوران وقف در همه استان‌های کشور برگزار می‌شود که همایش محوری آن در روز ۱۷ مهرماه در تهران با حضور واقفان و خیران و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، افزود: ۳۰ شرکت دانش‌بنیان مورد حمایت اوقاف و امور خیریه بوده و این شرکت‌ها جوانانی از نخبگان هستند که به‌واسطه نداشتن پشتیبانی مالی طرح‌های آنان راکد مانده بود که امروزه این شرکت‌ها دفتری را در اوقاف مستقر کردند.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: تولید موتورسیکلت‌های برقی از جمله طرح‌های این شرکت‌ها بود که این موضوع مورد حمایت اوقاف و امور خیریه نیز است، چراکه در بحث مدیریت سوخت و کاهش آلودگی هوا از اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.

نوروزپور با بیان اینکه تولید ایمپلنت و تولید بذر صیفی‌جات از دیگر طرح‌های مورد حمایت اوقاف است که در استان‌های مختلف کشور انجام می‌شود، تصریح کرد: تولید انرژی‌های خورشیدی نیز مورد حمایت اوقاف است.

وی با بیان اینکه در خراسان‌جنوبی نیز در ۱۷ بقاع متبرکه در بحث تولید انرژی‌های خورشیدی فعال است، اظهار کرد: در ۵۰۰ بقعه کشور طرح شمیم خدمت برگزار می‌شود که در قالب این طرح در کنار بقاع کارگاه‌های اشتغال‌زایی راه‌اندازی شده است.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار بسته معیشتی در بقاع متبرکه بین نیازمندان توزیع شده است که نشان از همت مردم ایران‌زمین نسبت به موضوع وقف و کمک به هموطنان است.

فعالیت 24 مبلغ بومی در مساجد و بقاع متبرکه

حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی نیز در این نشست اظهار کرد: برپایی 34 ایستگاه «همه واقف باشیم»، برگزاری چهار همایش یاوران وقف شهرستانی، برپایی 10 خیمه معرفت در بقاع متبرکه و اهدای بسته‌های کمک معیشتی در روز دوازدهم هر ماه، برگزاری 38 نشست تخصصی وقف و افتتاح پنج پروژه در بیرجند، نهبندان و سربیشه از جمله برنامه‌های هفته وقف در استان است.

وی با بیان اینکه همزمان با هفته وقف همایش بزرگ یاوران وقف با حضور حجت‌الاسلام نوروزپور، مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف کشور برگزار می‌شود، افزود: 96 بقعه متبرکه در استان وجود دارد که طی یک سال گذشته تاکنون 11 هزار و 545 مترمربع در 50 بقعه هزینه عمرانی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از فعالیت 24 مبلغ بومی در مساجد و بقاع متبرکه و برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز ولادت پیامبر(ص) و امام جعفرصادق(ع) در 36 بقعه خبر داد و گفت: طی یک سال گذشته 13 میلیارد و 351 میلیون تومان از محل نیات مذهبی و خیریه، اجتماعی، علوم دینی، مساجد و بقاع متبرکه موقوفات در استان هزینه شده است.

بخشی‌پور از توزیع 50 کمک هزینه جهیزیه به ارزش 191 میلیون تومان، چادر و ملزومات حجاب بین نیازمندان، کمک دارو و درمان برای 295 نفر، لوازم گرمایشی، کمک به هیئت‌های مذهبی به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون تومان و کمک به حوزه‌های علمیه استان طی یک سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: در یک سال گذشته 40 وقف جدید در استان به ارزش 640 میلیارد ریال ثبت شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه 640 پک تحصیلی بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شده است، تصریح کرد: 240 مبلغ اعزامی از قم و بومی استان به مناطق مختلف اعزام شده و یک هزار و 400 سند مالکیت وقفی صادر شده است.

انتهای پیام
captcha