انقلاب اسلامی به الگوی سایر کشورهای جهان تبدیل شده‌ است
کد خبر: 4172399
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
استاندار خراسان‌‌جنوبی:

انقلاب اسلامی به الگوی سایر کشورهای جهان تبدیل شده‌ است

جواد قناعت گفت: امروز انقلاب اسلامی نه تنها به مسیر پیشرفت و تعالی خود ادامه می‌دهد، بلکه به الگوی سایر کشورهای جهان تبدیل شده‌ است.

جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی، امروز، ۹ مهرماه در نشست مشترک علما، بزرگان و متنفذین اهل تسنن و تشیع خراسان‌جنوبی با عنوان همایش بزرگ امت محمد(ص)، ضمن تبریک ولادت پیامبر گرامی اسلام و هفته وحدت اظهار کرد: هفته وحدت امسال با هفته دفاع مقدس تقارن پیدا کرد و هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها، مجاهدت‌ها، ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی افرادی است که در هشت سال دفاع مقدس جانانه به مجاهدت پرداختند و جانفشانی کردند که باید قدردان آنان باشیم.

وی با بیان اینکه امروز شهرستان درمیان میزبان برادران اهل تسنن و تشیع پنج شهرستان تقریبی استان است، افزود: دشمن در جنگ تحمیلی سه هدف اصلی از جمله نابودی انقلاب، نابودی محصول انقلاب یعنی نظام مقدس جمهوری اسلامی و از بین بردن تمامیت ارضی را در سر داشت.

استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: صدام به دنبال تصاحب تعدادی از استان‌های غنی و برخوردار ما بود، اما هدف اصلی آمریکا، اسرائیل و استکبار جهانی، نابودی انقلاب بود، چراکه انقلاب اسلامی ما انقلاب جدید بود که سیستم مدیریتی جدید را ابداع کرد.

قناعت با بیان اینکه در پیروزی انقلاب اسلامی تمامی مردم، قومیت‌ها و مذاهب مشارکت داشتند و شعار انقلاب نه شرقی نه غربی، جمهوری اسلامی بود، بیان کرد: انقلاب ما یک انقلاب جدید و نو، با حکومت و سیستم جدید در قرن بیستم بود، نوع حکومت اجرایی انقلاب ما نه مبتنی بر سوسیال دموکراسی شرق و نه مبتنی بر دموکراسی غرب بود بلکه حکومت مبتنی بر آرای مردم، مبانی و آموزه‌های دینی که از آن به‌عنوان مردم‌سالاری دینی و جمهوری اسلامی نام می‌برند.

وی با بیان اینکه دشمنان و استکبار جهانی به دنبال این بودند که انقلاب ما شکل نگیرد، چراکه الگوی سایر کشورهای جهان می‌شود، ادامه داد: آمریکا و انگلیس از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون ۱۷ تا ۲۰ فتنه از جمله توطئه تجزیه‌طلبان، توطئه خلق عرب، جریان کور فرقان، هشت سال جنگ تحمیلی، جریان منافقین با ترور ۱۷ هزار نفر، فتنه کوی دانشگاه، کودتای نوژه و فتنه‌های ۷۸ و ۸۸ را علیه ما طراحی کردند.

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: هر یک از این فتنه‌ها اگر در هر کشوری رخ می‌داد، آن کشور و هیئت حاکمه سرنگون می‌شد، اما کشور ما همچنان روی پای خود ایستاده و حرکت آن رو به جلو است. آخرین فتنه دشمنان اغتشاشات سال گذشته بود که هیچ کدام از فتنه‌های ابتدای انقلاب تاکنون به عمق فتنه سال گذشته نمی‌رسد، فتنه اغتشاشات سال گذشته چند بعدی به لحاظ سیاسی، اقتصادی، رسانه‌ای، فرهنگی، امنیتی، روانی، دینی و قومیتی بود که از آن به‌عنوان فتنه و جنگ ترکیبی نام می‌برند.

وی با بیان اینکه دشمن جنگ ترکیبی تمام عیار را علیه ایران راه انداخته‌ است، افزود: ایران اسلامی علی‌رغم این فتنه‌ها روی پای خود ایستاده، چراکه دست خداوند بالای سر این انقلاب و مردم است.

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: امروز انقلاب اسلامی نه تنها به مسیر پیشرفت و تعالی خود ادامه می‌دهد بلکه به الگوی سایر کشورهای جهان تبدیل شده‌ است. مقام معظم رهبری اخیرا فرمودند که ما از بخش زیادی از مسیر با وجود شیب‌ تند عبور کرده و به قله‌ها نزدیک شده‌ایم، بنابراین امروز روز خسته شدن و ناامیدی نیست.

وی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی‌ محور مقاومت برای کشورهای جهان اسلام شده‌ و در حال محصول‌دهی است، افزود: کشورهای جهان اسلام زیر سیطره آمریکا و انگلیس نمی‌روند و روی پای خود ایستاده‌اند، مقاومت می‌کنند و نمی‌گذارند که منابع آنان توسط استکبار به غارت برود.

قناعت با تأکید بر اینکه امروز وظیفه اصلی همه ما خدمت و حفظ وحدت در جامعه است، تصریح کرد: مسئولان باید خدمت‌رسانی و کار شبانه‌روزی به مردم را به جد در دستور کار خودشان قرار دهند.

وی با بیان اینکه وظیفه ما مسئولان خدمت‌رسانی و کار شبانه‌روزی برای مردم است، اما وظیفه مردم شیعه و سنی و قومیت‌ها، حفظ و تقویت وحدت است، چراکه این اقتدار و شکوه کشور برگرفته از وحدت است، گفت: دولت سیزدهم بر ظرفیت‌های کشور و جوانان منطقه تکیه کرده و تاکنون دستاوردهای خوبی داشته است. در حال حاضر نگاه همه آزادیخواهان جهان به پیشرفت، ترقی‌ و وحدت شیعه و سنی در ایران اسلامی است، آنان وحدت در جامعه ما را الگو و اسوه برای خود قرار می‌دهند.

انتهای پیام
captcha