علی سرزهی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسانجنوبی در گفتوگو با ایکنا از خراسانجنوبی با بیان اینکه تعلیم و تربیت اساس کار است، اظهار کرد: اولیای خانه نباید این گونه فکر کنند؛ حالا که فرزندشان به مدرسه رفت، بازیگر اصلی جغرافیای تربیت، معلم میشود.
وی با بیان اینکه نقش والدین در این امر بسیار حساستر و پررنگتر از قبل است، افزود: تعلیم و تربیت باید با همراهی والدین و اولیای مدرسه انجام میگیرد و در واقع والدین، معلم و مدرسه به عنوان سه ضلع مؤثر در فرآیند تعلیم و تربیت هستند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسانجنوبی بیان کرد: گروه آموزشی کیفیتبخشی فعالیتهای پرورشی و تربیتی به صورت راهبردی و به مدت یک سال، در قالب قطبهای چهارگانه به بررسی عملکرد استانها در عرصههای مختلف پرورشی و تربیتی پرداخت که طی آن، خراسانجنوبی به همراه استانهای فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان، یزد و هرمزگان در قطب یک قرار داشتند.
سرزهی از فعالیت ۱۳ گروه کیفیتبخشی به فعالیتهای پرورشی و تربیتی به دو صورت منطقهای و استانی در خراسانجنوبی خبر داد و اظهار کرد: لازمه کیفیتبخشی به فعالیتهای پرورشی و تربیتی در مدارس استان، توجه ویژه معاونین، مربیان و مشاوران به برنامههای فراگیر پرورشی و نقش آفرینی مؤثر و پررنگ در برنامههای آموزشی و پرورشی توانمندسازی نیروی انسانی است.
وی با بیان اینکه برنامههای پرورشی باید مبتنی بر برنامهریزی دقیق و ساختار یکپارچه در مدارس طراحی و اجرا شود، یادآور شد: اجرای برنامههای پرورشی مؤثر، تأثیرگذار و اثربخش، مهمترین رویکرد بوده و مربیان و معاونان پرورشی باید نواقص را به خوبی و به موقع شناسایی کنند و نواقص را با توان دانشآموزان و با بهرهگیری از اولیای دانشآموزان به سمت تربیت اصولی پیش روند.
انتهای پیام