جوانان اطلس و تاریخ دفاع مقدس را مطالعه کنند
کد خبر: 4171426
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی:

جوانان اطلس و تاریخ دفاع مقدس را مطالعه کنند

سردار محمدرضا مهدوی گفت: به جوانان توصیه می‌کنم که اطلس و تاریخ دفاع مقدس را مطالعه کنند، چراکه در این دوران شاهد رشادت‌ها و ایثارگری‌های فراوانی از رزمندگان و شهدا بودیم، چه بسیار رزمندگانی که با وجود مجروحیت شدید تا آخرین قطره خون در برابر دشمن مقاومت و مجاهدت کردند.

سردار محمدرضا مهدوی، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه خبری بسیج خراسان‌جنوبی، سردار محمدرضا مهدوی، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی، شب گذشته، چهارم مهرماه در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مسجد الحسین(ع) محله جوادیه شهرستان بیرجند که با حضور خانواده شهدا، رزمندگان و ایثارگران برگزار شد، گفت: این مسجد یکی از مراكز فعال در عرصه‌های فرهنگی و انقلاب اسلامی و عرصه‌های دفاع مقدس بود، که به روح بلند همه شهدا خصوصاً شهدای این مسجد درود می‌فرستیم.

وی افزود: این ایام یادآور نبرد نابرابری است که دشمنان بر ملت ما تحمیل کردند؛ جنگی که هشت سال طول کشید و در این مدت فراز و نشیب‌های بسیاری به ملت ما تحمیل شد. طمع‌ورزی برای تصاحب اراضی ایران توسط رژیم بعث عراق و دشمنی استکبار برای ساقط کردن انقلاب نوظهور اسلامی منجر شد تا در چنین ایامی از زمین و هوا حملات نظامی عراق بر علیه جمهوری اسلامی آغاز شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی گفت: در جنگ تحمیلی همه دنیا با در اختیار قرار دادن تمام امکانات و تجهیزات نظامی، مالی و اطلاعاتی خود به رژیم بعث عراق، او را تا دندان بر علیه ملت ایران مسلح کردند، اما در مقابل ایران با حداقل امکانات و پشتیبانی‌ها بود.

وی ادامه داد: با وجود تمام کمبودها و محدویت‌های ایران، اما دشمن از قدرت ایمان و اراده ملت ایران، مدیریت و رهبری حکیمانه امام راحل، رابطه ملت با رهبری غافل و آن را نفهمیده بود. در دفاع مقدس با یک اشاره امام خمینی(ره) لشکرهای عظیمی از جوانان سراسر کشور برای مقابله با دشمن و دفاع از میهن عازم جبهه‌های جنگ تحمیلی می‌شدند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی اظهار کرد: برای پیروزی در جنگ تحمیلی، ملت ایران هستی و تمام دارایی خود را در طبق اخلاص گذاشته و تقدیم نظام اسلامی کردند. ايستادگی بزرگمردان انقلاب اسلامی در برابر دشمنی که می‌خواست سه روزه کشور را تصاحب کند باعث شد تا هشت سال در پشت مرزهای این کشور بماند و سرانجام با پذیرش شکست از ملت بزرگ ایران، در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام بماند. امام خمینی(ره) در خصوص رشادت‌ها و دفاع ملت ایران از کشورشان فرموند: «مثل این امت در زمان رسول‌الله حتی نبوده است.»

وی با بیان اینکه ملت ایران هیچ‌گاه شکست را قبول نخواهد کرد، ادامه داد: به جوانان توصیه می‌کنم که اطلس و تاریخ دفاع مقدس را مطالعه کنند، چراکه در این دوران شاهد رشادت‌ها، ایثارگری‌های فراوانی از رزمندگان و شهدا بودیم چه بسیار رزمندگانی که با وجود مجروحیت شدید، اما تا آخرین قطره خون در برابر دشمن مقاومت و مجاهدت کردند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی بر تبیین و بازبینی واقعیت‌های دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: اگر دفاع مقدس نقطه برجسته تاریخ است به‌واسطه ایثارگری‌ها، خودباوری‌ها و روحیه جهادگرانه رزمندگان و شهدا بود.

مهدوی تصریح کرد: ما هرگز به‌دنبال جنگ نبوده و نیستم بلکه در هشت سال جنگ تحمیلی از میهن خود، ارزش‌های انقلاب و اسلام دفاع کردیم و اگر این ایستادگی‌ها و جهادها نبود امروز به سرنوشت بسیاری از ملت‌های منطقه دچار می‌شدیم.

وی به تجاوز و ظلم استکبار و صهیونیست‌ها در طول تاریخ بر ملت‌ها اشاره کرد و افزود: استکبار جزء غارت، ظلم، ویرانی و استثمار ملت‌ها و سرزمین‌ها برای کشورها به ارمغان نیاورد. هر آنچه که امروز در کشور داریم؛ مدیریت نظامی و جهادی، طرح‌های بزرگ اقتصادی، امنیتی، دفاع، علمی و پیشرفت، بالندگی، تکیه بر توان داخل، ایستادگی و مقاومت را مرهون و مدیون تلاش‌ها و مجاهدت‌های دوران دفاع مقدس هستیم.

مهدوی تصریح کرد: شاکریم که خداوند این توفیق را به جوانان غیرتمند، ملت بیدار و بصیر ما داد که از همان روزهای ابتدایی انقلاب اسلامی با پیروی از رهبر خود مقتدرانه پای نظام اسلامی ایستادیم و امروز نیز همین مسیر با رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری ادامه دارد.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه با تفکر انقلابی و جهادی مشکلات کشور قابل حل است، گفت: اگر امروز مدیران اجرایی و مسئولان کشور با تفکر انقلابی و جهادی دفاع مقدس استفاده و الگوگیری کنند قطعا بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد.

انتهای پیام
captcha