قدرت بازدارندگی ایران اسلامی در نتیجه توجه به جوانان حاصل شد
کد خبر: 4171265
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی:

قدرت بازدارندگی ایران اسلامی در نتیجه توجه به جوانان حاصل شد

سردار علیرضا یوسفی گفت: امام خمینی(ره) با تکیه بر ملت ایران به‌ویژه جوانان این جنگ تحمیلی هشت ساله را با افتخار به پیروزی رسانده و حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی را به دشمن نداد و بعد از دفاع مقدس هم جوانان بودند که در دوران مختلف، کشور را به پیش برده و در پیشرفت، سازندگی و صنعت موشکی به جایی رساندند.

سردار علیرضا یوسفی، جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبیبه  گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سردار علیرضا یوسفی، جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی، امروز، چهارم مهرماه در مراسم گرامیداشت روز سربازان و 39 هزار شهید سرباز هشت سال دوران دفاع مقدس اظهار کرد: نقش جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی تعیین‌کننده بود و در آن مقطع زمانی به ندای رهبرشان امام راحل لبیک گفتند و با حضور پرشور و وحدت کلمه توانستند رژیم طاغوت را شکست دهند. 

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نقش اصلی در گام دوم انقلاب را بر عهده جوانان گذاشتند، افزود: در آن سال‌ها که که ابرقدرت شرق و غرب دو کدخدای دنیا بودند جمهوری اسلامی در ایران پایه‌ریزی شد و امام راحل با انقلاب اسلامی ابهت این دو ابرقدرت را درهم شکست و این برای استعمارگران قابل تحمل نبود که ایران زیرسلطه آنان نباشد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با اشاره به نقش پررنگ جوانان در دوران انقلاب و دفاع مقدس، گفت: مستکبران و استعمارگران در ادامه صدام را تحریک کرده و جنگ تحمیلی را راه انداختند و در طول جنگ حدود ۳۰ کشور او را پشتیبانی اطلاعاتی، نیروی انسانی متخصص نظامی و تجهیزاتی و منابع مالی کردند.

یوسفی بیان کرد: امام خمینی(ره) با تکیه بر ملت ایران به‌ویژه جوانان این جنگ تحمیلی هشت ساله را با افتخار به پیروزی رسانده و حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی را به دشمن ندادند و بعد از دفاع مقدس نیز جوانان بودند که در دوران مختلف، کشور را به پیش بردند و در پیشرفت، سازندگی و صنعت موشکی به جایی رساندند که بخش زیادی از قدرت بازدارندگی ایران اسلامی مدیون صنعت موشکی است.

وی به حضور و نقش پررنگ جوانان در فعالیت‌های جهادی و محرومیت‌زدایی و پیشرفت‌های علمی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب نیز بار اصلی را بر دوش جوانان گذاشتند، لذا باید قدر خود را بدانند و ارزان نفروشند.

یوسفی با بیان اینکه جوانان با هوشیاری و بصیرت نباید به راحتی گول دشمن را بخورند، اظهار کرد: دشمن با ترویج بی‌حیایی و کشف حجاب می‌خواهد غیرت مردان ایرانی را کاهش دهد که باید حواسمان جمع باشد که دشمن چه نقش‌هایی برای جوانان غیور ایرانی کشیده است. دفاع مقدس ما هشت سال نبود بلکه حدود 45 سال است که ادامه دارد چراکه دشمنان ایران اسلامی هیچ‌گاه دست از دشمنی برنداشتند و ما مدام در حال جنگ با دشمنان و دفاع مقدس بودیم.

یادآور می‌شود، در این مراسم 21 نفر از سربازان برتر در حوزه حفاظت و حراست، تربیت بدنی، فرهنگی هنری و قرآنی، متأهل دارای فرزند و تفکر بسیجی تجلیل شدند.

انتهای پیام
captcha