میزبانی 8 موکب از زائران پاکستانی در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4170910
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰

میزبانی 8 موکب از زائران پاکستانی در خراسان‌جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه پس از مراسم اربعین حسینی و پایان ماه صفر در استان میزبان زائران پاکستانی برای برگشت به کشورشان هستیم، گفت: هشت موکب برای پذیرایی از زائران پاکستانی در استان فعالیت دارند که پیش‌بینی می‌شود بیش از ۷۰ هزار زائر پاکستانی را پذیرایی کنیم.

علیرضا عباس‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌جنوبی، علیرضا عباس‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی، دوم مهرماه در بازدید از موکب‌های مزار امامزاده سیدعلی(ع) شهرستان نهبندان اظهار کرد: پس از مراسم اربعین حسینی و مراسم‌ پایان ماه صفر در استان خراسان‌جنوبی میزبان زائران پاکستانی برای برگشت به کشورشان هستیم.

وی گفت: امسال برنامه‌‌ریزی مفصلی با هماهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، بنیاد علوی و فرمانداران انجام شد و در شهرستان‌های بیرجند، قاینات و نهبندان تعداد پنج موکب برای اسکان و پذیرایی زائران پاکستانی برپا شده است.

معاون استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بلافاصله پس از ماه صفر و سالروز شهادت امام رضا(ع) برگشت زائران پاکستانی به کشورشان آغاز شد، ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان هفته آینده زائران پاکستانی اباعبدالله‌الحسین و امام رضا(ع) را در مسیر استان خراسان‌جنوبی داشته باشیم.

وی گفت: در مجموع هشت موکب مردمی در این پنج موقف استان برای پذیرایی از زائران پاکستانی برپاست و امیدواریم با بهترین خدمات و با کمترین نگرانی در خدمت این زائران باشیم. برای استان و ستاد بازسازی عتبات عالیات مهم بوده، زائران پاکستانی که مهمان خراسان‌جنوبی هستند حداقل یک بار در مواکب پذیرایی و اگر در ساعات آخر شب وارد استان می‌شوند در این مواکب پذیرایی و اسکان داده شوند.

عباس‌زاده تصریح کرد: برای تأمین سوخت خودروهای حامل زائران نیز برنامه‌ریزی شده و جایگاه‌هایی در این زمینه پیش‌بینی شده است. موکب‌های مزار امامزاده سیدعلی نهبندان، امامزادگان باقریه بیرجند، مسجد ابوالفضل(ع) نهبندان، امامزاده زید بن محمد قاین و مسجد جامع شهر خضری دشت بیاض میزبان زائران پاکستانی هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: با همکاری پلیس راه خراسان‌جنوبی و مواکب مردمی، اتوبوس‌های حامل زائران پاکستان در مبادی ورودی استان به‌خصوص خضری دشت بیاض شناسایی و برای ارائه خدمات‌ در مواکب پنج‌گانه سطح استان ساماندهی می‌شوند.

عباس‌زاده با تأکید بر ضرورت ساماندهی میقات‌الرضا در خراسان‌جنوبی تصریح کرد: این برنامه مهم به‌صورت جدی در دستور کار است و کارگروه ویژه آن نیز تشکیل شده و امامزاده سید‌علی نهبندان یکی از میقات‌‌الرضاهای سطح استان خواهد بود.

یادآور می‌شود، زائران پاکستانی بعد از اتمام مراسم پیاده‌روی اربعین در مسیر برگشت به کشورشان، در شهرهای قم و مشهد برای زیارت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و علی ابن موسی الرضا(ع) توقف دارند.

انتهای پیام
captcha