استقرار پایگاه امدادی روحانیت در فردوس، سنت خدمت را پایه‌ریزی کرد
کد خبر: 4166816
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۱
استاندار خراسان‌جنوبی:

استقرار پایگاه امدادی روحانیت در فردوس، سنت خدمت را پایه‌ریزی کرد

جواد قناعت به‌مناسبت سالروز استقرار پایگاه امدادی روحانیت در فردوس در پیامی گفت: استقرار پایگاه امدادی روحانیت به تدبیر و همت ابرمردی در قامت یک طلبه جوان و صرفاً برای جبران کوتاهی‌های دولت در خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگانی که زیر بار از دست دادن خانمان خود، کمر خم کرده بودند، سنتی نیکو را در ایران اسلامی پایه‌ریزی کرد.

جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از استانداری خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی، به‌مناسبت سالروز استقرار پایگاه امدادی روحانیت به اهتمام مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در فردوس پیامی صادر کرد. متن پیام به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

«اردوهای جهادی را توسعه بدهید، تداوم بدهید... این اردوهای جهادی، هم تمرین است، هم خدمت است، هم خودسازی است، هم آشنایی با فضای جامعه است؛ خیلی چیز با ارزشی است. روزبه‌روز اینها را بتوانید توسعه بدهید؛ جهاد هم است، واقعاً جهاد است؛ کار است، تلاش است، خدمت به محرومان است.» مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای(مدظله العالی)

سیزدهم شهریورماه در تقویم مناسبت‌های استان خراسان‌جنوبی، روزی ویژه است که هرگز از خاطره مردم این دیار به‌ویژه اهالی متدین و ولایتمدار شهرستان فردوس پاک نخواهد شد.

استقرار پایگاه امدادی روحانیت به تدبیر و همت ابرمردی در قامت یک طلبه جوان و صرفاً برای جبران کوتاهی‌های دولت در خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگانی که زیر بار از دست دادن خانمان خود، کمر خم کرده بودند، سنتی نیکو را در ایران اسلامی پایه‌ریزی کرد که با گذشت بیش از نیم قرن، هر روز کارآمدتر از قبل چتر خدمات خود را در دورافتاده‌ترین مناطق کشور پهن می‌کند و نقشی ارزنده در  گسترش بسترهای رفاهی و در نتیجه مانایی جمعیت در روستاها دارد.

و بدون تردید عظمت و شکوه خدمت‌رسانی در قالب اردوهای جهادی و با حضور آنان که بی‌هیچ چشم‌داشتی خود را خادم مردم می‌دانند، در وصف نمی‌گنجد و قلم از به تصویر کشیدن این تلاش‌ها و از خودگذشتگی‌ها قاصر است، اما منت خدای را که ذره‌ای از نیکی‌ها و نیکنامی‌ها در بارگاه بلندش گم و فراموش نمی‌گردد.

اینجانب ضمن تسلیت ایام سراسر حزن آل الله و اربعین امام حسین(ع)، یاد و نام آنان که در مانایی سیزدهم شهریورماه به‌عنوان روزی کلیدی و مهم در تاریخ خراسان‌جنوبی مؤثر بودند را پاس داشته، عزت و عاقبت به‌خیری همگان به‌ویژه جهادگران عزیز را از درگاه ایزد تبارک و در سایه عنایت‌های همیشگی حضرت ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف مسئلت دارم.

امید که با اهتمام جهادگران و با فعالیت بیشتر اردوهای جهادی، آبادانی بیشتر روستاها و توسعه خراسان‌جنوبی را شاهد باشیم.»

انتهای پیام
captcha