نمازخانه مدارس بهترین و جذاب ترین مکان برای دانش آموزان باشد
کد خبر: 4162682
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
معاون استانداری خراسان‌جنوبی:

نمازخانه مدارس بهترین و جذاب ترین مکان برای دانش آموزان باشد

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه نمازخانه مدارس باید از نظر امکانات و آراستگی به گونه‌ای باشد که دانش آموزان را جلب کند، اظهار کرد: نمازخانه مدارس باید بهترین مکان و در دسترس دانش آموزان باشد.

کارگروه بررسی کمی و کیفی نمازخانه‌های مدارس خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از استانداری خراسان‌جنوبی، ناصر ناصری، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری  خراسان‌جنوبی، امروز 24 مردادماه در کارگروه بررسی کمی و کیفی نمازخانه‌های مدارس استان، ضمن تقدیر از تلاش‌ها و مساعدت‌های صورت گرفته در خصوص تجهیز نمازخانه‌های مدارس اظهار کرد: نمازخانه مدارس باید از نظر امکانات و آراستگی به گونه‌ای باشد که دانش آموزان را جلب کند. در فرصت باقی مانده به آغاز سال تحصیلی جدید کمبودها از نظر فرش و امکانات بررسی شود تا فضای نماز خانه برای دانش آموزان آماده باشد.  نمازخانه مدارس باید بهترین مکان و در دسترس دانش آموزان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین کمیلی، مدیر ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی یکی از مشکلات عمده مدارس، بخصوص مدارس غیر انتفاعی را ظرفیت کم فضای نماز خانه برشمرد و ادامه داد: فضای نمازخانه برخی مدارس استان با وجود ۴۰۰ نفر دانش آموز برای حضور ۵۰  نفر تعبیه شده است.

وی  به نماز خانه‌های مدارس که به صورت نیمه ساز رها شده هم اشاره کرد و افزود: با توجه به نزدیک شدن به زمان شروع مدارس، نمازخانه های نیمه ساز تکمیل و از نظر امکانات گرمایشی و فرش و آراستگی که موجب جذب دانش آموزان به نماز و مسجد شود مورد توجه قرار گیرد.

حامد رخسارپور، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت نمازخانه‌های مدارس و کمبودهای موجود ارائه و تصریح کرد: اولین امری که باید در بنای مدارس  پیش بینی شده و تجهیز شود، نمازخانه مدرسه باشد و در همین راستا بیشترین تلاش خود را خواهیم کرد که نماز خانه های مدارس را با بهترین امکانات از منابع استانی و کمک خیرین تجهیز کنیم.

وی با بیان اینکه در مدارس جدید الاحداث، ظرفیت نمازخانه‌ها به میزان سرانه دانش آموزی رعایت می‌شود لذا در این مدارس مشکلی نداریم، یادآور شد: جهت مفروش کردن نمازخانه‌های مدارس استان، حدود هزار متر فرش سجاده‌ای نیاز است.

معاون سازمان مدیریت وبرنامه ریزی خراسان‌جنوبی جهت تخصیص ۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل نمازخانه‌های مدارس و تأمین فرش نمازخانه‌های مدارس استان قول مساعد داد.

انتهای پیام
captcha