درک و توجه به آیات الهی؛ از مهم‌ترین رویکردهای قرآنی آموزش و پرورش
کد خبر: 4143708
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی مطرح کرد

درک و توجه به آیات الهی؛ از مهم‌ترین رویکردهای قرآنی آموزش و پرورش

سیدعلیرضا موسوی‌نژاد با اشاره به فعالیت ۲۸ مدرسه تخصصی حفظ قرآن کریم در خراسان‌جنوبی گفت: درک و توجه به آیات و معارف قرآنی و شناسایی نخبگان و الگوسازی آنان در جامعه از مهم‌ترین رویکردهاست.

سیدعلیرضا موسوی نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبیسیدعلیرضا موسوی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی در مورد مهم‌ترین فعالیت‌های قرآنی این نهاد در سالی که گذشت، گفت: فراگیری معارف قرآنی، معرفت به قرآن و عمل به آن علاوه بر اینکه چراغ راه بشریت بوده و باعث سعادتمندی می‌شود، زمینه‌ساز پیشرفت در تمامی عرصه‌ها نیز است.

وی با اشاره به فعالیت تعدادی از مدارس در زمینه علوم و معارف قرآنی تصریح کرد: قرائت و درک آیات قرآن موجب پدید آمدن معرفت و پیروی انسان‌ها از دستورات الهی شده و مایه بصیرت افراد در جامعه مهدوی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی از شناخت اهل بیت(ع) به‌عنوان فرصتی الهی برای سعادت بشر یاد کرد و ادامه داد: جامعه جهانی مبتنی بر فرهنگ مهدویت و وجود مقدس امام عصر تنها گزینه ایجاد عدالت جهانی بوده که مورد هجمه جهانی صهیونیست و غرب است.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه انس با کلام الهی سبب قرآنی شدن کردار و رفتار انسان‌ها ‌می‌شود، افزود: قرائت و درک آیات قرآن موجب پدید آمدن معرفت و پیروی انسان‌ها از دستورات الهی و رهنمودهای ولایت ‌فقیه در جامعه خواهد شد.

وی بیان کرد: نخبگان و نابغه‌های قرآنی باید الگوی مناسبی برای دوستان، همسالان، خانوداه‌ها و اقشار مختلف جامعه در تمام شئونات زندگی بوده و با رفتار و کردار خود در جهاد تبیین مشارکت داشته و ضمن تبیین و ترویج معارف قرآنی، تسری‌بخش تمدن نوین اسلامی در شریان‌های جامعه بشری باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی اظهار کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در راستای حفظ و تربیت حافظان قرآنی، برنامه حفظ قرآن کریم در قالب حفظ جزء ۳۰، حفظ موضوعی و حفظ ترتیبی در اولویت کار قرار دارد و به این منظور مراکز دارالقرآن الکریم استان ملزم شده‌اند که دانش‌آموزان مدارس را به کلاس‌های حفظ مراکز جذب کنند.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه در حوزه معارفی، تکمیل نمازخانه‌های ناتمام، تجهیز نمازخانه‌های مدارس و برگزاری دوره‌های توانمندسازی اولیا، معلمان و روحانیون امام جماعت مدارس از دیگر برنامه‌هاست که در طول سال به دنبال آن هستیم، بیان کرد: در حال حاضر ۲۸ مدرسه تخصصی حفظ قرآن کریم در استان فعال شده است.

وی یادآور شد: درک و توجه به آیات و معارف قرآنی و شناسایی نخبگان و الگوسازی آنان در جامعه از مهم‌ترین رویکردهاست.

انتهای پیام
captcha