شبکه امامت باید در سطح محلات شکل بگیرد
کد خبر: 4142405
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰

شبکه امامت باید در سطح محلات شکل بگیرد

معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به فعال شدن کارکردهای مختلف مسجد در قالب قرارگاه محله اسلامی، گفت: شبکه امامت باید در سطح محله شکل بگیرد و با آمایش جدی و آرایش جدید در مقابل جنگ نرم دشمن از طریق مسجد ورود پیدا کنیم.

جلسه تبیینی تحقق محله اسلامی در خراسان جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سردار حیدر بابااحمدی، معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین، امروز ۳۱ اردیبهشت ماه در جلسه تبیینی تحقق محله اسلامی که در استانداری خراسان جنوبی برگزار شد اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند برای تحقق جامعه اسلامی باید محله‌ها اسلامی شود که برای ما یک تکلیف و فرمان است لذا مکلف شدیم ۵۰ هزار قرارگاه محله‌ اسلامی را بر مبنای "طرح اعتلای بسیج" در سطح کشور شکل دهیم که با محوریت ائمه جماعات در مساجد و با نگاه امامان محله است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۱ هزار و ۳۳۰ محله هدف‌گذاری شد که ۱۱۱ محله مربوط به خراسان جنوبی بود و امسال سهم استان ۷۴ محله است، افزود: ۵۰ هزار قرارگاه محله‌ اسلامی در بازه زمانی ۱۰ ساله هدفگذاری شده و به دلیل اهمیت موضوع در پنج سال اول ۴۰ هزار محله اسلامی را هدفگذاری کردیم زیرا در راستای نظام امام و امت، مسیر ارتباطی پاکی است که پیام امام مسلمین جریان پیدا کند و به محله برسد.

معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: این قرارگاه در سطح مساجد با محوریت ائمه جماعات شکل می‌گیرد و نخبگان، معتمدین و متنفذین محله تحت عنوان شورای تحول محله دعوت می‌شوند همچنین رئیس قرارگاه با نام شهید سلیمانی، امام جماعت است و ۲ وظیفه کلی را دنبال می‌کنند.

سردار بابااحمدی گفت: اولین کار قرارگاه محله اسلامی این است که نظام مسائل محله را در موضوعات مختلف اقتصادی، معیشتی، اجتماعی و فرهنگی احصا می‌کند و تاکنون در قالب شناسنامه محله برای ۱۲ هزار محله جمع‌آوری و ثبت شده است.

وی تصریح کرد: ۶۱ شاخص محله اسلامی تعریف کردیم و گام دوم به‌کارگیری ظرفیت محله است که بسیج، ظرفیت‌های مردمی را پای کار می‌آورد تا برای حل آن مسائل چاره‌اندیشی شود و قرارگاه‌های شهید سلیمانی در سطح بخش، شهرستان و استان نیز با محوریت امامان جمعه شکل می‌گیرد.

معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین افزود: شبکه امامت باید در سطح محله شکل بگیرد و با آمایش جدی و آرایش جدید در مقابل جنگ نرم دشمن از طریق مسجد ورود پیدا کنیم.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی و نهادها نیز در قالب قرارگاه شهید سلیمانی خدمات‌رسانی می‌کنند لذا هماهنگی و هم‌افزایی با دستگاه‌های متولی امر مسجد و محله در قالب میثاق‌نامه‌هایی در حال انجام است.

سردار بابااحمدی ادامه داد: رویکرد این است که تمامی پایگاه‌های مقاومت بسیج در سطح کشور مسجدمحور شوند و سطح پایگاه‌ها باید در طراز بیانیه گام دوم انقلاب باشد.

وی گفت: حمایت‌هایی نیز در سطح کشور انجام می‌شود و به جای پایگاه‌سازی، مسجدسازی دنبال خواهد شد لذا پایگاه‌های بسیج تبدیل به خانه عالم می‌شود تا ائمه جماعات دغدغه‌ای نداشته باشند.

معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به فعال شدن کارکردهای مختلف مسجد در قالب قرارگاه محله اسلامی، بیان کرد: از بین ۶۵ هزار مسجد متعلق به اهل تشیع در کشور حدود ۵۷ درصد یعنی ۳۹ هزار مسجد خاموش و فاقد امام جماعت هستند، از ۲۸ هزار مسجد هم فقط ۱۰ هزار مسجد سه نوبت فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: تلاش داریم مساجد را با تامین امام جماعت احیا کنیم و امام مسجد باید امام محله شود که تمام محله را تحت پوشش قرار دهد؛ همچنین مساجد نباید از جوانان و نوجوانان خالی شود لذا با تمرکز بر مسایل جوان‌پسند باید زمینه ورود و رشد این قشر را فراهم کنیم.

سردار بابااحمدی گفت: همه اقدامات در قرارگاه محله اسلامی ایجابی و نه قهری است لذا تلاش می‌کنیم تا آسیب‌های اجتماعی حل و درمان شود.

وی افزود: در حوزه آموزش و توانمندسازی ائمه جماعات و مدیران محله اسلامی هم اقداماتی انجام شده و دوره‌های تربیت مربی در دست اقدام است تا قدرت حل مساله را داشته باشند.

معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین، قرارگاه محله اسلامی را مهمترین مرکز مقابله با نقشه‌های دشمن خواند و گفت: امام جماعت در مساجد باید محور فعالیت‌های قرارگاه باشد و در چنین شرایطی راه نفوذ دشمن سد شده و با جهاد تبیین و خدمت می‌توان امید به آینده را در جامعه گسترش داد.

وی تصریح کرد: مدیران برای جهاد بزرگ در جنگ نرم فوق‌العاده پیچیده باید آماده شوند چون دشمن در فضای مجازی به شدت پیشروی کرده و جهاد تبیین ضروری است.

سردار بابااحمدی با اشاره به حضور نخبگان و خیران در شورای تحول محله به منظور خدمت مومنانه افزود: با کمک همین قرارگاه می‌توان مساله اعتیاد در محلات را رفع کرد تا آسیب‌های ناشی از آن نیز کاهش یابد و بهترین مکان برای این اقدامات مسجد است.

وی گفت: کمک‌های مومنانه، معیشتی و تسهیلات اشتغال نیز با شکل‌گیری قرارگاه محله اسلامی هدفمند می‌شود و از انحرافات جلوگیری خواهد شد؛ رفع اختلافات خانوادگی، آزادسازی زندانیان، فراهم کردن زمینه ازدواج جوانان، تامین جهیزیه و کاهش طلاق از دیگر مسایلی است که در این قرارگاه می‌توان به آنها پرداخت.

معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: جنگ نرم اقتصادی در جریان کرونا با همین کمک‌های مردمی تضعیف شد و توانستیم با کمک‌های مومنانه فشارهای دشمن را بی‌اثر کنیم.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌های دشمن بی اثر شده است گفت: در آستانه انتخابات پیش رو دشمن به دنبال فتنه‌های استکباری صهیونیستی بوده لذا باید بیش از پیش هوشیار باشیم زیرا دشمن از طریق مشوش نشان دادن وضع فعلی و جنگ نرم ارزی به دنبال این است تا مردم را ناامید کند و موفقیت‌های دولت سیزدهم را تحت‌الاشعاع قرار دهد.

سردار بابااحمدی گفت: دشمن می‌خواهد وانمود کند که موفقیت‌های دولت واکنشی است به کنش‌ها لذا مطالبات صنفی را به کف خیابان می‌کشاند و باید به این مساله ورود جدی داشت و باید با جهاد خدمت به دنبال افزایش مشارکت‌ اجتماعی باشیم تا بتوان مشکلات را با این نیروهای جهادی حل کرد.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران مستحقق بهترین خدمات است، بیان کرد: در جهاد خدمت حتی از وجود یک نفر در محلات نباید غفلت شود لذا بسیج به عنوان یک فرهنگ و تفکر می‌تواند اعتلا پیدا کند، مساجد باید تمدن‌ساز و پیشران باشند و در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل با روحیه جهادی همچون سردار حاج قاسم سلیمانی باید عمل کرد.

انتهای پیام
captcha