دوری از اسلام نتیجه فاصله گرفتن از کارکردهای مسجد است
کد خبر: 4129107
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲

دوری از اسلام نتیجه فاصله گرفتن از کارکردهای مسجد است

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌جنوبی گفت: امروز می‌بینیم اسلام آن رنگ واقعی و حقیقی را ندارد به خاطر فاصله گرفتن از مکتب اسلام و کارکردهای مسجد است.

حجت الاسلام امین مطهری‌مقدم، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی،  حجت الاسلام امین مطهری‌مقدم، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌جنوبی، امروز ۲۸ اسفندماه در جلسه دهه تکریم و غبارروبی مساجد استان اظهار کرد: دهه پایانی ماه شعبان، دهه تعظیم و تکریم مساجد است و در آستانه ماه خدا و ضیافت الهی، نمازگزاران این خانه‌های خدا را برای مهمانی و پذیرایی از مومنین آماده می‌کنند.

وی ادامه داد: اساس و بنیان مسجد برای شکل دادن جامعه اسلامی است و نبی مکرم اسلام با هجرت خود به مدینه اولین کاری که انجام دادند تأسیس مسجد بود و جامعه اسلامی را شکل دادند.

مطهری‌مقدم بیان کرد: مسجد کارکردهای متفاوتی دارد و محدود به نماز خواندن نیست و تمام تصمیمات مهم جامعه دینی در زمان پیامبر اسلام (ص) با محوریت مسجد گرفته می‌شد و پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) همانگونه که آرام آرام اسلام را تحریف کردند که یکی همین تحریف کارکردها و جایگاه خطیر و مهم مسجد بود که امیرالمومنین(ع) این آسیب را برای مومنین و نمازگزاران جامعه اسلامی گوشزد کردند.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: اگر امروز می‌بینیم اسلام آن رنگ واقعی و حقیقی را ندارد به خاطر فاصله گرفتن از مکتب اسلام و کارکردهای مسجد است.

وی تصریح کرد: امام علی(ع) در حکمت ۳۶۹ نهج البلاغه می‌فرمایند: «روزگارى بر مردم خواهد آمد كه از قرآن جز نشانى، و از اسلام جز نامى، باقى نخواهد ماند. مسجدهاى آنان در آن روزگار آبادان، امّا از هدايت ويران است».

انتهای پیام
captcha