ارائه تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تسهیل شود
کد خبر: 4105080
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴

ارائه تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تسهیل شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی خواستار پیگیری حل مشکلات افرادی شد که به دلیل نداشتن ضامن برای بانک‌ها، تا کنون نتوانسته‌اند از تسهیلات ازدواج و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استفاده کنند.

نشست خبری قانون جوانی جمعیت در خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سیدمحمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی، امروز ۱۵ آذرماه در نشست خبری پرسمان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اظهار کرد: در حوزه قانون جوانی جمعیت در خراسان جنوبی، تاکنون اقدامات مناسبی در عرصه‌های مختلف انجام شده تا همه افراد واجد شرایط بتوانند از تسهیلات این قانون بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه پویایی هر جامعه‌ای به جمعیت جوان آن وابسته است و اگر این جمعیت کاهش یابد مشکلات متعددی در حوزه‌های امنیت، فرهنگی و اقتصادی بوجود می‌آید، افزود: در دولت سیزدهم اتفاقات مهمی در بخش های مختلف افتاده که اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یکی از این موارد است.

طالبی با بیان اینکه برای اجرای قانون جوانی جمعیت، قرارگاهی تشکیل شد تا این قانون به بهترین شکل و با تعامل همه دستگاه های مورد نظر در خراسان جنوبی محقق شود، اظهار کرد: اگر در جمعیت کشور کمتر شاهد افراد جوان باشیم این موضوع سبب خواهد شد تا از میزان پویایی و نشاط اجتماعی کاسته شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: با کاهش آمار جوانان یک جامعه، در حوزه‌های مختلف امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مشکلاتی به وجود می‌آید و یکی از مهم‌ترین نگرانی‌ها حرکت جمعیت کشور به سمت پیری است که با تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در مجلس و ابلاغ آن برای اجرا، دستگاه‌هایی که برای آنها در این قانون، وظیفه‌ای مقرر شده، اهتمام ویژه‌ای برای اجرای این قانون در استان دارند.

وی با بیان اینکه البته عقب ماندگی‌هایی وجود دارد که باید جبران شود و با اجرای این قانون در آینده نزدیک درخراسان جنوبی شاهد افزایش نرخ باروری باشیم، ادامه داد: در حوزه نرخ باروری ۲.۵ درصد نیز سعی کرده‌ایم که تمام شهرستان‌های استان به نوعی از مزایای این قانون بهره مند شوند که این امر در مرکز نیز پذیرفته شد.

طالبی با بیان اینکه رسانه‌ها ناظرین قوی در زمینه اجرای قوانین هستند و می‌توانند عملکرد دستگاه‌های مرتبط در زمینه قانون جوانی جمعیت را ارزیابی کنند، افزود: معاون وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن دو مرجع مرکز آمار و سازمان ثبت و احوال را برای پاسخگویی به استعلام‌های مورد نظر اعلام کرده و آمار این دو تفاوت هایی با یکدیگر دارد، مقرر شد مقرر شد اداره کل راه و شهرسازی استان استعلامات لازم را از این دو مرجع به نفع متقاضی و با رویکرد مثبت انجام دهد.

وی با بیان اینکه در هر زمانی که براساس آمار ثبت احوال افراد مورد نظر بتوانند از مزایای این قانون بهره مند شوند از ثبت احوال استعلام می‌شود، افزود: شناسنامه فرزندانی که در محلی غیر شهر سکونت خانواده، متولد می‌شوند در شهرستان محل سکونت صادر می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه با ارائه مستندات موجود در مواردی از این قانون نیز که نیاز به اصلاح دارد، از طریق مجمع نمایندگان استان پیگیری‌های لازم برای اصلاح این موارد انجام شده است، اظهار کرد: تمام تلاش بر این است که همه افراد واجد شرایط استان از مزایای قانون جوانی جمعیت بهره مند شوند.

طالبی با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی مربوط به ازدواج در حد رفع تکلیف است، تصریح کرد: اکنون احساس می‌شود برگزاری دوره‌های فعلی کفایت نکرده؛ در غیر این صورت باید در آمار یک طلاق به ازای هر چهار ازدواج در استان تغییری ایجاد می‌شد.

وی اظهار کرد: به دنبال امیدآفرینی واقعی در جامعه هستیم و در آینده  از دیگر مدیران دستگاه‌های اجرایی استان نیز دعوت خواهیم کرد تا پاسخگوی سئوالات خبرنگاران در حوزه اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی خواستار پیگیری حل مشکلات افرادی شد که به دلیل نداشتن ضامن برای بانک‌ها، تا کنون نتوانسته‌اند از تسهیلات ازدواج و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha