برگزاری محافل انس با قرآن با حضور «سعید پرویزی» در بیرجند
کد خبر: 4104619
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
همزمان با ایام فاطمیه

برگزاری محافل انس با قرآن با حضور «سعید پرویزی» در بیرجند

مسئول کمیته قرآن هیئت روضه الشهدا بیرجند گفت: محافل انس با قرآن با حضور سعید پرویزی، قاری بین‌المللی همزمان با ایام فاطمیه در این شهرستان برگزار می‌شود.

جواد سبزبان، قاری قرآن و مسئول کمیته قرآن هیئت روضه الشهداء بیرجندجواد سبزبان، قاری قرآن و مسئول کمیته قرآن هیئت روضه الشهدا بیرجند در گفت‌‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی گفت: همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا(س)، محافل انس با قرآن با دعوت از سعید پرویزی، قاری بین‌المللی در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی از تفسیر دکتر بهنام از مفسران به نام خراسان‌جنوبی در این جلسه خبر داد و بیان کرد: هدف از اجرای این برنامه‌ها جاری کردن قرآن در بین آحاد مردم بوده و از طرفی عمل به فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند: «جلساتی باشد برای تلاوت قرآن که مردم در آن کلام خدا را بشنوند. خود این اثر می‌گذارد و قلب‌ها را خاشع می‌کند» از دیگر اهداف است.

سبزبان با بیان اینکه این جلسه سه‌شنبه، 15 آذرماه، ساعت 17:45 در حسینیه امام رضا(ع) بیرجند واقع در خیابان طالقانی 9 برگزار خواهد شد، تصریح کرد: جلسه تلاوت دیگری نیز ساعت 18:45 روز چهارشنبه هفته جاری و به‌مناسبت روز دانشجو در مسجد امام صادق(ع) دانشگاه بیرجند منعقد خواهد شد.

وی ادامه داد: جلسه محوری هیئت روضه الشهدا بیرجند به‌مناسبت ایام فاطمیه و مصادف با شب شهادت حضرت زهرا(س) نیز با حضور این قاری بین‌المللی در خیابان معلم روبروی مجموعه ورزشی سرحدی، سالن دانشگاه علوم پزشکی و در جوار مزار شهدای گمنام دانشگاه، ساعت 20:30 برگزار می‌شود.

مسئول کمیته قرآن هیئت روضه الشهدا بیرجند با بیان اینکه امیدواریم نسل دانش‌آموز با قرآن بیش از پیش آشنا شده، شیرینی استماع تلاوت ممتاز و خاشعه را لمس کرده و به این بهانه با قرآن مانوس شوند، یادآور شد: مقرر شده است در هر ماه از حضور نخبگان و مفاخر تلاوت قرآن جهان اسلام دعوت به عمل آمده تا مردم ذائقه‌های گوناگون هنر اسلامی را دیده و لذت ببرند.

سبزبان با بیان اینکه تلاوت قرآن قله هنر است، بیان کرد: این امر باید به معرض گوش و جان مردم قرار گیرد و اثر بگذارد تا معنویت در جامعه رشد کند.

انتهای پیام
captcha