اساسنامه مجمع خیرین مدرسه‌ساز خراسان‌جنوبی تدوین شود
کد خبر: 4104201
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷

اساسنامه مجمع خیرین مدرسه‌ساز خراسان‌جنوبی تدوین شود

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی بر ضرورت آموزش سواد رسانه‌ای در کلاس‌های سوادآموزی تأکید کرد و گفت: اساسنامه مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان باید تدوین و ضمن معرفی اعضای هیئت مدیره نسبت به انتخاب سرفصل، دستورکار، اهداف و جامعه هدف مشخص، اقدام شود.

سید علیرضا موسوی نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سیدعلیرضا موسوی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، امروز، ۱۲ آذرماه در نشست هم‌اندیشی خیرین سوادیار استان با بیان اینکه گفتمان‌سازی برای ترغیب افراد جامعه در جمع خیرین سواد‌یار، اولویت اصلی آموزش و پرورش است، اظهار کرد: باید با طراحی مدلی نو زمینه‌ساز افزایش مشارکت عمومی در فرایند تعلیم و تربیت باشیم.

وی از فعال شدن سرگروه‌های آموزشی سواد‌آموزی در دو بخش استانی و شهرستانی برای اولین بار در کشور به‌عنوان یکی از ابتکارات معاونت سواد‌آموزی یاد کرد و افزود: مطالب و موارد ارائه شده در کلاس‌های سوادآموزی باید نیازهای مادی و معنوی سوادآموزان را در شکل‌های مختلف سواد برآورده کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی بر ضرورت آموزش سواد رسانه‌ای در کلاس‌های سوادآموزی تأکید کرد و ادامه داد: توجه به آموزش سواد هویتی، سیاسی، بهداشتی، اقتصادی و زیستی نیز  می‌تواند در جذب و نگه داشت سوادآموزان و بازماندگان از تحصیل مؤثر باشد.

دبیر شورای پشتیبانی سوادآموزی خراسان‌جنوبی با اشاره به تأکید دین مبین اسلام بر اهمیت سواد و نوع رفتار پیامبر(ص) با اسیران در جنگ بدر و تشویق اسیران به آموزش سواد به ۱۰ مجاهد مسلمان برای کسب آزادی، تصریح کرد: اساسنامه مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان باید تدوین و ضمن معرفی اعضای هیئت مدیره نسبت به انتخاب سرفصل، دستورکار، اهداف و جامعه هدف مشخص، اقدام شود.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: خیرین مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار درصدد فعالیت اثربخش در نظام تعلیم و تربیت و پرورش نسل آینده  استان هستند و در بخش خیرین مدرسه‌یار می‌توانیم با بهره‌گیری از ظرفیت این عزیزان در بهسازی و فعالیت‌های خرد به دستاوردهای مطلوبی دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت اصلی‌ترین و اساسی‌ترین عامل فرهنگ‌سازی است، یادآور شد: کمک به تحقق عدالت آموزشی از طریق حمایت از برنامه‌های آموزشی و تربیتی، تجهیز مدارس محروم، پیشگیری از ترک تحصیل و بروز ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان محروم و حاشیه‌نشین از جمله مهم‌ترین اهداف تشکیل خیرین سوادیار به‌‌شمار می‌‍‌رود.

انتهای پیام
captcha