مادری کردن برای مادر
کد خبر: 4104041
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲

مادری کردن برای مادر

زهرا، بانوی جوانی است که در میان تمام دغدغه‌های مادری و همسری، نگهداری از والدین را در میانه بیماری نیز برعهده گرفته و سال‌هاست خانه پدر و مادر را بر خانه خود ترجیح داده و می‌گوید دستگیری از پدر و مادر برایش مهم‌ترین بخش زندگی‌اش است.

پرستاری از مادر

پدر و مادر؛ همان انسانهایی هستند که زندگی و آرامشت را مدیون آنها هستی؛ این آرامش هیچ‌گاه از زندگیت دور نمی‌شود تا زمانی که به معنای واقعی کلمه احسان را که خداوند سفارش فرموده در حقشان تمام کنی.

هنوز هستند افرادی که برای پرستاری از پدر و مادر بیمار و از کارافتاده خود تلاش میکنند و در میان تمام دغدغهها برای والدینی که خداوند به احسان به آنان بسیار سفارش فرموده پیش‌قدم شدهاند؛ افرادی که درگیریهای زندگی آنان را از توجه به پدر و مادر دور نساخته و آرامشی که خداوند وعده فرموده را از رسیدگی به والدین در زندگی خود یافتهاند.

زهرا، بانوی جوانی است که در میان تمام دغدغه‌های مادری و همسری، نگهداری از والدین را در میانه بیماری نیز برعهده گرفته و سال‌هاست خانه پدر و مادر را بر خانه خود ترجیح داده است. می‌گوید دستگیری از پدر و مادر برایش مهم‌ترین بخش زندگی‌اش است.

وی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی گفت: مادرم عمل قلب باز کرده و چند وقت گذشته عمل تنگی نخاع نیز داشته است؛ از همان زمان من وظیفه پرستاری از مادر را برعهده گرفتم، چراکه شرایط دیگر خواهر و برادرانم برای نگهداری از والدینم مساعد نبود. مادرم نزدیک سه ماه است که دیگر نمی‌تواند راه برود و برای کوچکترین نیازهایش نیازمند کمک است. پدرم نیز از حدود 30 سال پیش تشنج دارد؛ از طرفی دیابت و پروستات نیز بر دردهایش افزوده شده است.

پرستاری از مادر

زهرا با بغضی در گلو می‌گوید: اکنون پدرم زمین‌گیر شده است و برای انجام کارهای شخصی‌اش به کمک نیاز دارد و گاهی برایم سخت است، اما هنوز هم حاضرم تا پایان عمرم برای کمک به وی از خود و خانواده‌ام بگذرم؛ حتی همسرم نیز در کنارم برای درمان پدر و مادرم تلاش می‌کند. گاهی به خاطر پرستاری از پدر و مادرم چند روز می‌شود که از حال فرزندانم بی‌خبر می‌مانم و نمی‌توانم به خانه خود بروم؛ درست است که دلتنگ دیدار آنان و نیازمند رسیدگی به درس‌هایشان هستم، اما ترجیح می‌دهم که کمی از دردهای پدر و مادرم بکاهم و کمک حالشان باشم.

وی با بیان اینکه کمیته امداد همواره کمک‌های شایسته‌ای به من و خانواده‌ام داشته است، اظهار کرد: کمیته امداد برای تأمین دارو و هزینه‌های درمان به من کمک می‌کند؛ اما گاهی هزینه‌ها سرسام‌آور بوده و گاهی توان مالی برای تأمین داروها و یا مراقبت‌ درمانی از آن را ندارم.

زهرا که در حال گفت‌وگو مشغول نگهداری از پدر و مادر است و دائما نگران دردهایشان؛ می‌گوید: حال خوب زندگیم را مدیون رسیدگی به پدر و مادرم هستم، چراکه با وجود مشکلات بسیار آرامش بسیاری در قلبم دارم و این آرامش حاصل تلاش برای خوشحالی والدینم است.

او که چند ماهی است تنها شب‌ها به خانه می‌رود، می‌گوید دلش برای خانه‌اش تنگ شده برای حال و هوای مادری کردن برای کودکانش، اما همه اینها می‌ارزد به یک لبخند مادر و دعای خیر پدر در حق زندگی‌اش.

صحبت‌مان به اینجا که رسید مادر برای فرزندش دعای خیر می‌فرستد؛ از همان دعاهایی که زندگی‌ات را در میان تمام گرفتاری‌ها سرشار از آرامش می‌کند؛ دختر دستگیری می‌کند و مادر دعا و این شاید تمام آن چیزی باشد که دختر برای خوشبختی به آن نیاز دارد.

پرستاری از مادر

بروزسانی مشاوران امداد

نرگس ضیایی، کارشناس مشاوره کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با یکنا از خراسان‌جنوبی با اشاره به شناسایی از طریق مراجعه مددجو، معرفی مددکار و همچنین از طریق بازدیدها گفت: کمیته امداد علاوه بر خدمات مختلف در حوزه‌های متنوع در حوزه فرهنگی نیز کمک‌رسانی می‌کند.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات آموزشی و مشاوره از مهم‌ترین بخش‌های کمک‌رسانی کمیته امداد است، تصریح کرد: خدمات مشاوره در چند بخش مشاوره ازدواج، خانوادگی، تحصیلی و خانواده‌هایی که درگیر آسیب‌های اجتماعی هستند از طریق مشاوران امداد و انعقاد قرارداد با کلینیک‌های تخصصی انجام می‌شود.

کارشناس مشاوره کمیته امداد خراسان‌جنوبی با بیان اینکه طی سال گذشته بالغ بر 10 هزار خدمت مشاوره ارائه شده و 205 مورد ازدواج مجدد در زنان سرپرست خانوار انجام شده است، ادامه داد: در زمینه مشاوره‌های منجر به ترک اعتیاد در سال گذشته 89 نفر از سوی مرکز نگهداری شبانه روزی و 27 مورد از طریق مراکز سرپایی درمان شده‌اند.

ضیایی با تأکید بر ارائه آموزش‌های تخصصی براساس نوع نیاز و بروزرسانی علوم مشاوران کمیته امداد، تصریح کرد: در این خصوص دوره‌ آموزشی توسط وبینار با رئیس سازمان نظام روانشناختی کشور نیز انجام شده است.

پرستاری از مادر

حمایت امداد از ۲۴۱۶ بیمار صعب العلاج و خاص خراسان‌جنوبی

محمد عرب، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی نیز در حاشیه دیدار با پرستاران دو خانواده مددجو در گفت‌وگو با ایکنا از خراسانجنوبی گفت: دو هزار و 416 بیمار صعب‌العلاج  و خاص در استان، تحت حمایت‌های امداد هستند که پرستاری آن‌ها توسط خانواده بیمار انجام می‌شود.

وی افزود: پرستاری و مراقبت از بیماران، از کار افتادگان و مجروحان، یکی از اموری است که در سبک زندگی انبیای الهی و ائمه اطهار(ع) به شدت مورد توجه قرار می‌گرفت، به‌طوری که پیامبر اکرم(ص) فرمودند: هرکس در برآوردن نیاز بیماری بکوشد، خواه آن را برآورد و خواه برنیاورد، از زیر بار گناه خویش بیرون می‌رود، بسان آن روز که از مادر، زاده شده است‌.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه با توجه به شرایط بیماران صعب‌العلاج و خاص پرستاری از آن‌ها بسیار سخت است با این وجود خانواده‌های این بزرگواران در پرستاری از آن‌ها پیشتاز هستند، تصریح کرد: دو هزار و 416 مددجوی بیمار صعب‌العلاج و خاص از خدمات کمیته امداد در استان بهره‌مند می‌شوند که از این تعداد ۱۰۹ بیمار خاص و دو هزار و 307 بیمار صعب‌العلاج هستند.

وی از اختصاص چهار میلیارد تومان کمک بلاعوض از ابتدای امسال به بیماران تحت حمایت این نهاد خبر داد و بیان کرد: تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای هزینه‌های بیماری به آن‌ها پرداخت می‌شود.

عرب با اشاره به هزینه‌های بالای درمانی بیماران بر حمایت بیشتر خیران از آن‌ها تأکید کرد و افزود: سال گذشته ۱۹ میلیارد تومان در قالب کمک بلاعوض و تسهیلات به بیماران تحت حمایت از طرف کمیته امداد استان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه تمامی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان دارای بیمه درمانی هستند و این بیماران علاوه بر این، جهت دریافت خدمات درمانی از رعایت نظام ارجاع معاف هستند، اظهار کرد: هزینه فرانشیز بیماران صعب‌العلاج تحت حمایت کمیته امداد تا ۱۰۰ درصد پرداخت می‌شود؛ همچنین تا ۸۰ درصد هزینه پوشینه بیماران خاص نیز پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با بیان اینکه همچنین با مساعدت‌های کمیته امداد هزینه‌های خدمات کلینیکی، پاراکلینیکی و بستری پرداخت و تجهیزات درمانی مانند ویلچر، تخت و تشک طبی متناسب با نیاز مددجویان بیمار تهیه و در اختیار آنان قرار می‌گیرد، ادامه داد: ۲۴۸ ویلچر، ۶۱ دستگاه اکسیژن‌ساز، ۱۲۹ کپسول، ۱۵۳ پوشک مواج در سطح استان برای استفاده مددجویان بیمار در اختیار قرار دارد.

در گوشه و کنار شهر، هنوز هم افرادی هستند که به جای راهکاری به نام «خانه سالمندان»، خود با تمام وجود در خدمت پدر و مادر بوده و این خدمت را بزرگترین سروری و زیباترین خوشبختی می‌دانند.

انتهای پیام
captcha